karakter nakomelingen Jimtown + Caretano Z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

karakter nakomelingen Jimtown + Caretano Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 07:25

Ik ben benieuwd naar het karakter van mensen die een nakomeling hebben waar Jimtown en/of Caretano Z in zit.
Ik heb sinds eind Februari een merrie van Corner Z (v.Caretano) x Jimtown.
Ik vind het best een neurootje. Ze kan onwijs schrikken en is erg kijkerig. Is daarom ook niet direct ontspannen te krijgen met rijden.
Werkwillig karakter, alleen van dat geschrik en daarmee aan de kletter gaan krijg ik af en toe een hartverzakking.
Voor grote enge dingen die ze zo kan zien is ze dan weer niet bang en cool in het hoofd.
Meer mensen met een schrikkerige nakomeling of die meer kunnen vertellen over Caretano en Jimtown?

JoesPleasure

Re: karakter nakomelingen Jimtown + Caretano Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 19:02

Niemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:09

Ik heb een aantal jaren op de hengstenhouderij geholpen/ gereden waar Jimtown zelf staat. Ik heb geen ervaring met nakomelingen van hem, alleen met Jimtown zelf. Ik heb hem ervaren als een erg braaf paard. Hij was niet schrikkerig, maar je merkte wel dat het een hengst is, dus kijken en hinneken bij naar de weide brengen. Maar ik vond Jimtown de braafste hengst daar en hij scheen ook braaf te zijn met het rijden, zelfs met kinderen erop. Neurotisch vond ik hem zeker niet!

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 20:15

Thnx Petite, voor je reactie.Ik heb van Zangersheide zelf inmiddels begrepen dat dat Corner Z, de vader van mijn merrie en zoon van Caretano Z, wel enigszins schrikachtig was. Weet niet of dat dan voortkomt uit de Caretano kant.