Even kort paspoortje van mijn merrie:
Naam: Kyara (officieel Charlotte)
Ras: NMPRS
stokmaat: 74 cm
Kleur: vos bont
Leeftijd: 8 jaar
Mijn mini merrie loopt sinds voorjaar 2012 samen met mijn mini hengstje.
Nu is zij in die week uit de hand gedekt maar ook gewoon in de wei (in de kudde).
Ik helemaal uitgerekend, ze zou dan 8 mei uitgerekend zijn.
Nu merkte ik half augustus dat ze toch weer hengstig werd en mijn hengstje haar meerdere malen gedekt heeft die week.
Nu twijfel ik een beetje of ze wel echt drachtig is.
Er werd mijn als tip gegeven om bij haar dan een echo te laten doen (omdat ze zo klein is)
Ze moet dan geschoren worden (dit is ze al sinds vorige week door omstandigheden) dat is dus geen probleem.
Mijn hengstje is sinds zaterdag verkocht maar blijft nog een aantal weken bij mij. Mocht ze niet drachtig zijn zou ik haar graag alsnog door dat zelfde hengstje willen laten dekken. (dit speelt dus zeker mee)
Maar wat denken jullie of zouden jullie doen als je in mijn schoenen zou staan?
Zou het zin hebben om een echo te laten doen?
Wie heeft dit wel eens gedaan en kunnen ze het echt met 100% zekerheid zeggen of ze wel of niet drachtig is?
Kunnen ze op zo'n echo ook ongeveer zien (mocht ze drachtig zijn) hoever ze ongeveer is?
En hoeveel kost het om een echo te laten doen?
Sorry voor de vele vragen

Ik hoop dat iemand mij de gouden tips kan geven!
Mvg Bianca
Terwijl bij merries die eerder veulens hebben gehad uiers eerder vol raken (al dan niet met oedeem (vocht)– dat trekt door beweging van de dag weg – daarom kun je beter ’s ochtends als ze van stal af komen even kijken). 

Ik wil gewoon zekerheid dus laat inderdaad een echo doen, a.s. donderdagmiddag staat de afspraak dus ben erg benieuwd!