"testritje" op een lusitano?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eefken

"testritje" op een lusitano?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 11:59

Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort.
Ik droom al jaren van een lusitano... het type paard, het karakter, de uitstraling... Het lijkt me echt geweldig!
Maar hoe weet ik nu of het écht is wat ik zoek?
Volgens mij alleen maar door er eens eentje of meerdere te rijden. Te voelen hoe het voelt, zo'n barokke paard.
Ik vraag me af waar dit mogelijk is. Kent er hier iemand adressen waar je kan rijden met Lusitano's? Les nemen of gewoon bij een bokker?
Ik ben een ervaren dressuuramazone van 34 jaar uit België (prov Antwerpen)

troi

Re: "testritje" op een lusitano?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:08

Ik volg dit topic ook!

Ben westernruiter die laatst toevallig laatst een demonstratie zag met een spaans paard (geen idee of dat een pre of lusi was, zie echt geen verschil :o ) en ernstig onder de indruk was.. Ben trouwens al wel stiekem aan het rondkijken of er ook les gegeven wordt op dit soort dieren maar kan nog niet zoveel vinden. Wel heel andere locatie dan jou overigens maar de tips die gegeven zullen worden zijn wellicht ook nuttig voor mij.

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:12

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:15

Noctua gaf de website al aan, dat zou mijn tip ook zijn. Kijk eens op de website van Lusitano Vrienden Nederland en stel de vraag daar eens. Ook worden er in Nederland veel Barokke wedstrijden georganiseerd (kijk op https://www.facebook.com/Barokkewedstrijden voor meer info), misschien is het een idee daar eens te kijken en rond te vragen/in gesprek te gaan met de liefhebbers.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:20

Als onze Lusitano merrie (zie profiel) wat verder is in haar training, dan ben je van harte welkom om eens te komen rijden :j Onze merrie schijnt op en top Lusitano te zijn in haar gedrag.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:46