Hengst First Promise (v Fidertanz)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RivellaLight

Hengst First Promise (v Fidertanz)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:27

Hee Bokkers,

Afgelopen zaterdag ben ik op de hengstenshow van Lauw van Vliet geweest. De hengst First Promise (of First Promice? of First Promiss?) vind ik heel gaaf. Wat een stoere knol voor zijn leeftijd (2010)! Hij werd aan de hand voorgesteld en onder het zadel.

Op de facebookpagina van Lauw van Vliet en van Dutch Horse Photography staan foto's van de hengst.

Op Horsetelex kan ik de hengst (nog) niet vinden (hij stamt af van Fidertanz)... en hij staat niet in de hengstenbrochure van Lauw van Vliet?

Wie weet er meer over deze hengst te vertellen?

S123321

Re: Hengst First Promise (v Fidertanz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:55

Hij is van Ad Valk. Hij moet nog 3 jaar worden dit jaar. Hij heeft hem net gekocht.
En op www.pkfoto.nl staan nog wat foto's. www.lauwvanvliet.nl kun je altijd contactgegevens vinden bij interesse.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:00

Jammer weer dat een veelbelovende hengst al voor zijn derde jaar onder het zadel is, en zelfs zodaig doorgereden dat hij op een hengstenshow kan verschijnen.
Prachtig dier overigens.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 13:25

Bedankt voor je reactie PKfoto! Leuk dat er op jullie website ook foto's van de hengst onder het zadel staan.
Ik ga de website van Ad Valk in de gaten houden of daar ook informatie van de hengst wordt gepubliceerd.

@svdijk: prachtig is hij zeker! De discussie over het moment van inrijden hoort in dit topic denk ik niet thuis...

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:38

Ik denk dat Lauw van Vliet hem wel zal aanbieden aangezien hij ook bij hem in de hengstenshow meeliep. Hij heeft een goede indruk achtergelaten bij veel mensen.

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:20

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 14:37

PKfoto schreef:
Ik denk dat Lauw van Vliet hem wel zal aanbieden aangezien hij ook bij hem in de hengstenshow meeliep. Hij heeft een goede indruk achtergelaten bij veel mensen.

Op de tribune klonken inderdaad veel meer positieve geluiden ;)

DePaardenman schreef:

Bedankt DePaardenman!
Als ik het filmpje zie denk ik, net als afgelopen zaterdag "WAUW" :9

Ik zie in het nieuwsbericht via HorseTelex dat de hengst van Ad Valk èn Eugene Reesink is.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:50

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 19:37

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:19

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:41

hij is bij het kwpn afgewezen om zijn fundament geloof ik.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 09:49

vanRijnwoude schreef:

Bedankt voor de link naar het filmpje vanRijnwoude. Wat een beweging hè!

fokfanaat schreef:
hij is bij het kwpn afgewezen om zijn fundament geloof ik.

Dat staat inderdaad ook in het artikel van horses.nl:
"Ook de over veel uitstraling beschikkende Fidertanz-zoon uit een merrie van de Trakehner dressuurhengst Latimer was zeer gespannen en kreeg een bemerking op het fundament"

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:05

Hij was vooral niet te beoordelen begreep ik door de spanning. Ik ben benieuwd of ze m alsnog nemen.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 14:04

Athlete

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:18

Ook ik was live erg onder de indruk en kreeg meteen het 'wauw'gevoel... Wel zou ik graag de lineaire score horen en wat het KWPN wat betreft fundament heeft doen besluiten hem niet te nemen. Gewoon nieuwsgierigheid ;)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:19

Ik zag hem vanavond in Tolbert, wat een ongelooflijk gaaf dier!! Erg jammer dat ie idd nu al onder het zadel is, hij wordt in augustus pas 3 en werd vanavond al onder het zadel voorgesteld. Maar wát een ontzettend mooi dier, en gáán!!

Is hij nou door het KWPN wel beoordeeld, maar niet aangewezen?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:50

Gister ook gezien in Tolbert. Mooie hengst, super bewegen.
Nog niet KWPN gekeurd maar hee, Oldenburgs papier is ook mooi.

Hoop dat er een beetje management achter zal zitten - diertje (hij is niet groot) is nog erg jong en om dan al zo mee te moeten lopen in het fokcircuit... In dit tempo is hij kapot voor hij oud genoeg is voor de Pavo.
Maar om mee te fokken: doen. Genetisch heeft hij absoluut bovengemiddeld talent.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:58

prachtig dier! Vind zijn rechter achterbeen een beetje gek, maar gezien ik de enige ben die dat zegt zal het wel aan de video liggen bij mij ;)

hij is wel jong zeg ja! Is ook nog moeten dekken niet extra 'schadelijk' voor zijn ontwikkeling?

rox11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:42

Ik ben speciaal voor deze hengst in tolbert gaan kijken en ik denk dat ze deze hengst puur door de spanning niet hebben kunnen beoordelen bij het kwpn. Ik heb zijn benen en voeten goed geinspecteerd en hij staat linksvoor een ietsiepietsie toontredend, eigenlijk te verwaarlozen! kan me niet voorstellen dat dat het "struikelblok" was..... Anders komen andere hengsten er ook niet door zou ik zeggen, chagall bv staat een beetje erg frans. Maar het is natuurlijk "buitenlands" en als je als commissie het idee hebt dat je uit "eigen fokkerij" voldoende hengsten te keuren hebt.....dan neem je even GEEN buitenlander. Jammer want voor het FRISSE BLOED [wat ze zeggen dat ze meer willen, LET WEL...ZEGGEN!! {is nl NIET te zien aan de keuringskampioen dit jaar met directe inteelt op Ferro en Flemmingh}] zou hij super zijn voor de fokkerij!! Ik ga hem dus gewoon gebruiken!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:47

Ik zou hem ook niet laten staan omdat het KWPN hem niet aangenomen heeft, maar ik ben zo bang dat hij kleintjes gaat geven... Dus ik zou sowieso eerst graag nakomelingen willen zien.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 10:51

welkom op Bokt rox11 :-)

Leuk dat jij ook zo enthousiast bent over de hengst! Jammer dat hij er niet door is gekomen bij het KWPN, maar zoals Dees ook al zei, Oldenburger is ook mooi.
Op wat voor een merrie wil je de hengst gaan gebruiken?

@ Rindin: met zijn 1.68 is de hengst toch niet zo klein? Waarom verwacht je dat hij kleintjes gaat geven?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:01

In principe is 1.68 niet klein, maar ook niet ruim aan de maat. Ik ben zelf 1.80, heb lange, slanke benen, dus ik heb wel een beetje maat nodig. Dus voor mijzelf zou ik eerst willen zien of hij ook een beetje maat wil fokken :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:59

Nou, ik heb oog in oog met het dier gestaan... 1.68m. is wel erg gunstig gemeten hoor.
1.64m. komt eerder.
Wellicht dat er na een periode flink uitzwaren en doorgroeien ooit wel eens 1.68m. op de teller staat, maar afgelopen zaterdag echt nog niet.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:50

Dees schreef:
Nou, ik heb oog in oog met het dier gestaan... 1.68m. is wel erg gunstig gemeten hoor.
1.64m. komt eerder.
Wellicht dat er na een periode flink uitzwaren en doorgroeien ooit wel eens 1.68m. op de teller staat, maar afgelopen zaterdag echt nog niet.

en in het achterhoofd houden dat pa Fidertanz regelmatig kleine beknopte nakomelingen brengt..... ;)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:57

Ow ik heb hem bij Van Manen gezien enkele weken terug, een geweldige hengst en zeer fijne bewegingen. Het enige minpuntje vind ik inderdaad zijn grootte, naar mijn idee is hij kleiner dan de aangegeven maat. Ook vind ik hem wat kort in de rug, delen jullie mijn mening? Ik heb een Skydancer x Welt hit ll merrie die nu al drachtig is, maar wellicht wil ik hem volgend jaar gebruiken. Enkel is zij 1.64 m en mag wat meer rek hebben... Zou ik hem dan toch laten staan?