Tot ze ineens veel zucht had en ik bij door voelen ook een grote uier voelde. Zelf heb ik niet de dagelijkse verzorging van pocahontas, dus het ook een beetje gemist. Het buikige weide we aan het uitgezakte oude fokmerrie model, vreemd was alleen wel dat ze ribbig werd maar toch dikker. Het plan was al om de dierenarts eens te vragen als probiotica geen resultaat gaf.
Afgelopen jaar is poca gebruikt voor manege proefjes en regelmatig meegeweest op (spring)les. Donderdag nog springles gehad en vrijdag opgevoeld en drachtig. Toen naar uitrekenen al een week over tijd. Dinsdag ontdekt dat ze nog niet geënt was dus vrijdag dierenarts er weer om te enten, ik vermoede al dat het niet lang zou duren, dierenarts dacht dat het nog niet kwam. Poca heeft niet gekegelt maar ik had de kleur van het vocht in de uier in de gaten gehouden wat toch wel erg snel wit en plakkerig werd.
Afgelopen jaar is ook poca haar oog beschadigd. Ze is toen plat gelegd en het oog is dicht genaaid. Na twee weken (te lang) proberen en medicatie naar de kliniek en geopereerd. Het oog eruit. Daar werd bevestigd dat ze veel pijn heeft gehad. Dit is wel mooi genezen.
Nu loopt er dus een veulen naast en het is gezond! Poca zorgt er goed voor en het veulen lijkt te weten dat moeder hem niet altijd kan zien. Als ze onrustig wordt en om wilt kijken raakt hij haar aan. Het is een vrolijk mensgericht mannetje, soms zou je alleen willen dat je dingen anders had gedaan....

Pocahontas 7 maart

ik kan al zelf staan!

Slapen

Grote halfzus met haar dochter

volgende ochtend droog.

lekker met mams op de wei

Hallo!

Met mijn nichtje zoenen.

van niemand bang.
Bedankt voor het kijken!
bevat meer klei als voeding, alles werd alleen maar magerder, dierenarts, bloedonderzoeken, ontwormen en dan zit het in het hooi).