Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kady1 schreef:Kan iemand mij hier meer van vertellen? Ik wil dit namelijk wel even helemaal uitzoeken, gezien dit ook invloed heeft op de waarde van het paard en ook mocht deze verkoop niet door gaan dat mochten er dingen met het paspoort niet in orde zijn dat ik dit andere potentiële kopers wel eerlijk kan vertellen.
Ga maandag AES wel bellen maar misschien dat er hier mensen zijn die mij iets meer kunnen vertellen.

Cassidy schreef:Dan zou een paspoort uitgegeven in 2009 nog wel geldig moeten zijn.
Citaat:Pas op!!
DE hengsten keuring in Schijndel, Nederland is Geen erkende AES keuring
De Website is ook Frauduleus!!
irmaz schreef:Dit staat er op de (verder Engelstalige) website van het AES (http://www.angloeuropeanstudbook.info/)Citaat:Pas op!!
DE hengsten keuring in Schijndel, Nederland is Geen erkende AES keuring
De Website is ook Frauduleus!!
Betekend dit dat er in Nederland misbruik wordt gemaakt van de naam van het echte AES?
Nicole288 schreef:Maar AES stond voor die herbeoordeling van de stamboeken wel in de lijst van Nederlandse stamboeken. Die erkenning is opgeheven, omdat ze niet aan de voorwaarden voldeden.
Als je paard bij de Nederlandse tak is ingeschreven, is dát paspoort nu dus niet meer geldig? Omdat het stamboek (die afdeling ervan) dat hem inschreef officieel niet meer 'bestaat'?
Als de hengst nu ook nog in Engeland ggk is, dan kun je een nieuw paspoort krijgen, maar in de OP van TS komt naar voren dat het feit dat een hengst ggk is in Nederland, niet automatisch betekent dat hij in Engeland ook ggk is (waar ik me zelf wel iets bij zou kunnen voorstellen, als ze zo'n hengst zelf nooit gekeurd hebben?) en dan zou hij op het moment nergens ggk zijn.
Dat komt op mij ergens niet vreemd over. Maar zeker navragen dus en niet afgaan op wat hier in een topic gezegd wordt
janderegelaa schreef:Wat een flauwekul, de reden dat het AES niet in de lijst van erkende stamboeken bij het PVV voorkomt is omdat dit een lijst van NEDERLANDSE stamboeken is en het AES is ENGELS. Het paspoort is gewoon geldig.
Startrek is is gewoon goedgekeurd bij het AES. Heb nog een keuring gevonden waar een nakomeling aangeboden wordt. Het is nr. 8
http://www.angloeuropeanstudbook.co.uk/ ... 202011.pdf
En de lijst van erkende stamboeken in Engeland:
http://archive.defra.gov.uk/foodfarm/fa ... sports.pdf
Citaat:Het AES is juist recent ook door het KWPN erkend vanwege de goede prestaties. Ze staan op plaats 5 en 6 van de wereldranglijst.
fokkertje schreef:Citaat:Het AES is juist recent ook door het KWPN erkend vanwege de goede prestaties. Ze staan op plaats 5 en 6 van de wereldranglijst.
Volgens mij is het AES juist niet erkend bij KWPN.
Kon niet direct veel vinden op KWPN-site
KWPN wint kort geding
Het Anglo European Studbook (AES) heeft het kort geding verloren dat dit stamboek op 11 november jl. aanspande tegen het KWPN. Via deze gang naar de rechter wilde het in Engeland gevestigde, maar ook in Nederland actieve, stamboek afdwingen dat het KWPN-veulens van AES-hengsten uit KWPN-merries in het KWPN veulenboek registreert. Het AES deed daarbij een beroep op het verbod op discriminatie van fokkers. Directe aanleiding was het besluit van de Ledenraad van het KWPN om vanaf de veulenjaargang 2005 kruisingsproducten van AES-hengsten uit KWPN-merries in het register B te gaan registreren, indien de fokker aangeeft dat hij bij het KWPN wil registreren en niet bij het AES.
Kady1 schreef:Ok ineens heel veel berichten, ik snap er nu helemaal niks meer van.
iedereen spreekt elkaar tegen haha... onderzoek gaat verder als ik meer weet post ik het ook hier
Peterina schreef:Kady1 schreef:Ok ineens heel veel berichten, ik snap er nu helemaal niks meer van.
iedereen spreekt elkaar tegen haha... onderzoek gaat verder als ik meer weet post ik het ook hier
Bel gewoon naar het AES in Engeland (+44.1444 484840) en vraag of je aan de hand van het papiertje ook een AES paspoort kan krijgen. Desnoods scan een kopie van wat je hebt en stuur het via email naar secretary@angloeuropeanstudbook.info. Dit kan in het Nederlands of Engels.
Meer hoeft je echter niet te doen.