Voor onze welsh sectie B merrie zijn we opzoek naar een goed hengst.
Naam: Quickstep
Vader: Carmana's edel boy vader van vader: Breeton Dai
Vader van moeder: Flevozicht's Darky
Voorkeur voor een grote welsh B hengst Niet te lange rug Wel langer in de hals dan de merrie. Graag een rustig karakter aangezien de merrie deze niet heeft.
Alvast bedankt
petraaken
In Puurs (België) bij Dany Daelemans (Liezelhof stud) staat een Royal Welsh winner : Liezelshof Macho.
mathilde_
Geplaatst: 05-04-13 08:24
Deze hengst is super braaf en staat bij mijn vriend gestald. Erg vriendelijk en loopt onder het zadel en aangespannen enkel en dubbel span. Het is een Engelse goedgekeurde dek hengst. Over 3 weken (27 april) loopt hij mee in de keuring onder het zadel en aan de hand voor het Welsh stamboek. Deze keuring is in houten als ik het goed heb, daar is die dan te zien.
mathilde_
Geplaatst: 05-04-13 08:28
Ohhja, hij is van de week nog gemeten door een offichele pony meter, de stokmaat die op de foto staat klopt volgens mij niet helemaal. Weet zo niet meer uit mijn hoofd wat die nu meet. Kan ik even voor je na vragen. Zie deze link voor zijn verdere stamboom
Bedankt voor de berichtjes Ik zal even gaan vergelijken hihihi
We hebben zelf ook al verschillende hengsten gezocht (vanuit een hengsten boek) Alleen de meeste die ons aanstonden waren of verkocht of overleden. Dus hier kan ik zeker wat mee
abba
Geplaatst: 08-04-13 14:31
Misschien is het handig als je een foto van je merrie op dit topic plaatst, dan kunnen de kenners een hengst aanraden die bij jou merrie past.
En welke kleur wil je wel/niet?
Moet hij in jou regio staan, of niet?
Er zijn diverse goede Welsh B fokkers in Nederland, vraag daar gerust eens bij wat voor hengst ze jou aanraden, vragen staat nog altijd vrij (wel altijd in je achterhoofd houden dat iedereen zijn eigen pony's het mooiste vindt )
Wat Gloa al zegt , Die hengst is de vader van mijn pony en mijn pony is zeer lief en doet nooit wat verkeerd ! maar die hengst is toch al wat op leeftijd ? want mijn pony word al weer bijna 18 jaar.
Anoniem
Geplaatst: 09-04-13 05:45
Bartje is zeker al op leeftijd maar ziet er nog super uit en dekt nog steeds. Hij geeft geen grote hoeveelheden keuringskampioenen maar zijn nakomelingen zie je wel heel veel terug in de ponysport.