chipnummer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xiu

chipnummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 13:56

Ik ben gisteren ergens twee pony's gaan weghalen. Een van beiden heeft geen paspoort, maar is wel gechipt. Bij ons in België is de chip alvast niet geregistreerd, maar aan het beginnummer te zien zou het ook geen Belgische chip zijn. Deze begint met 900, heeft er iemand een idee voor welk land deze code zou kunnen staan en hoe ik in dat land aan info zou kunnen geraken mocht die chip geregistreerd zijn? Het zou mijn vreemd lijken dat er nooit een paspoort bijgehoord heeft aangezien het om een pony gaat die behoorlijk wat markten gedaan heeft en nu uiteindelijk naar de slacht gegaan zou zijn, maar je weet natuurlijk maar nooit.

Hopelijk kan er iemand me helpen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:59

Hoi,
Ik weet niet of je hier iets mee kunt?
http://www.nl-paardenpaspoort.nl/

Mits het chipnummer en de gegevens van het dier staan geregistreerd in een (goed bereikbare) databank. Zonder registratie is het chipnummer immers niets meer dan een loos nummer in het huisdier!!

Gini

Re: chipnummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:04

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 14:15

@Kentaro: in Nederland staat ze ook niet geregistreerd, inmiddels weet ik ook dat er niets bekend is in Frankrijk en Zwitserland.

@Gini: ik heb die lijst een keer gezien maar kon er toen niet goed aan uit, nu snap ik al iets beter waarvoor dat allemaal staat geloof ik. Stel nu, ik neem die 900, kan ik dan aan de hand van de paar getallen die erachter komen zien van welk bedrijf deze chip precies komt? Omdat er daar nog getallen achter de fabrikant staan ook blijkbaar?

Dacht via de lijst de fabrikant gevonden te hebben, zou moeten kloppen (chip begint met 900-182...), net gebeld en die zeggen enkel chips voor de oren te hebben. Die lijst wordt hem dus al niet... Tenzij mijn pony een oorchip in haar hals heeft zitten, maar dat zel wel niet neem ik aan ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:45

Iedereen kan chippen daar deze vrij bestelbaar zijn. Dus denk dat het lastig uitzoeken word.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 14:54

Ik verwachtte niet dat het makkelijk zou worden, maar wel vreemd wanneer de fabrikant van de reeks nummers waaronder ook de chip van mijn pony valt enkel oorchips zou hebben. Nu ja, ik weet niet in hoeverre die dingen er anders uitzien dan die onderhuidse en ik weet ook niet of het soort handelaars waar deze pony zoal gezeten heeft zich daar veel van aan zal trekken maar zou het toch maar vreemd vinden moet een oorchip in de hals zitten. Lijkt mij dat je zoiets wel anders inbrengt... Maar ben een leek op dat vlak.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:59

Email het ICAR met de vraag waar die chip is gemaakt. Geef wel de hele chip nummer. Als zij terugschrijven dat het bij die bedrijf behoort dan terug schrijven en zeggen dat zij beweren van niet. Popjes aan het dansen zetten ... dan krijgt je wel een antwoord. Er wordt grandieus gefoedeld met chips, levering en wie ze uitgeeft.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 23:15

Peterina, was is het ICAR en hebben zij een website? Via Google krijg ik allerlei resultaten, maar niets paardgerelateerd.