Vraag over keuringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xGwennn_94

Vraag over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 14:22

Hallo bokkers,

Ik heb een paar vragen, puur omdat ik me nooit met dit heb bezig gehouden heb en er weinig van snap.

Ik heb een merrie van bijna 11, kan ik met haar nog naar een keuring? Zoja wat heeft het voor zin en wat kan ik halen. Zo Nee waarom niet?

beetje info:

Naam: Viana van Broederlust
Ras: KWPN
stamboek: REG. B
type: RP

DePaardenman

Re: Vraag over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:52

Register B merries, veulens en ruinen kunnen niet deelnemen aan KWPN keuringen.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 18:37

Kan je me ook vertellen waarom niet en is er een mogelijkheid om haar ergens ander te keuren?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:03

Omdat je merrie niet volledig kwpn is gefokt, en/of niet door het kwpn erkende hengsten (vader van je merrie) in zijn afstamming heeft. De afstamming is wel geregistreed, staat ook in het paspoort, maar deelname aan de kwpn merrie keuring, voor eventuele stamboek opname is niet mogelijk. Voor fokkerij bied het wel mogelijkheden, kies je een kwpn erkende hengst dan komt de nakomeling in Reg, A of VB en kan wel naar de keuring.

Mocht je naar het nrps overgaan met je merrie is keuring wel mogelijk. BPS is ook een mogelijkheid voor de bont kleur van je merrie en waarde die ze heeft voor hun fokdoel. Dit is als je fries bloed wilt gaan inbrengen.

Verder is AES nog een mogekijkheid, een stamboek voor sportpaarden. Veelal actief in de sport springen en dressuur.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 18:05

Oke heel erg bedankt.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:12

xGwennn_94 schreef:
Kan je me ook vertellen waarom niet en is er een mogelijkheid om haar ergens ander te keuren?

Omdat kwpn zeurt :+
Wil je meedoen moet je hem prokken en cornageonderzoek als dit helemaal goed is (en jij veel euro's lichter) mag je meedoen ;)

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 18:21

haar ;)

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:24

Ashley5760 schreef:
xGwennn_94 schreef:

Omdat kwpn zeurt :+
Wil je meedoen moet je hem prokken en cornageonderzoek als dit helemaal goed is (en jij veel euro's lichter) mag je meedoen ;)

Ashley5760, dit is wel van toepassing bij een register A merrie maar gaat niet op voor een register B merrie, deze kunnen sowieso niet deelnemen aan de merriekeuringen van het KWPN.