EASP Ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stroller

EASP Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 10:56

Goedemorgen mede bokkers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een paard voor mezelf.
Nu kwam ik marktplaats een leuke ruin tegen en als je de advertentie leest denk ik echt van ja dit zou hem wel eens kunn zijn koel in z'n hoofd , braaf in omgang enzv .

Alleen het is een EASP paard had ik nog nooit van gehoord dus even gegoogeld alleen nu kun je daar weinig over vinden ja dat het Europees Arabisch nog wat is .

Maar bij Arabisch denk ik niet aan een koel in z'n hoofd paard .

Iemand hier ervaringen met dit ras ? Ik hoor het graag

Dees

Re: EASP Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:45

De Arabische opdruk heeft dat 'stamboek' al lang geleden laten varen.
Het zijn nu meer IHW-ers en Groningers wat men keurt.
Stamboek vertegenwoordigt geen ras, hooguit het vuilnisbakkenras.

Paard in kwestie kan overigens best leuk zijn hoor, en voor jou misschien wel ideaal.
Kwestie van uitproberen!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:11

@Dees ... iedereen hier op bokt weet dat jij zeer negatief bent tov het EASP, maar de TS vraagt over ervaring met dit 'ras' ... denk dat dit niet van toepassing is bij jou?!

Voor meer informatie over de Stamboek en de doelstelling van het EASP neem is contact op met bokker arie53 of via de website: http://www.easpstamboek.nl/

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 17:08

Peterina, is er wel iemand te vinden die positief is tov EASP? Iemand anders dan Arie53?

(dikke kans dat dit gewoon weer een schaduwaccount van de voorzitter is, opnieuw op zoek naar aandacht voor zijn 'stamboek')

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:04

In ieder ras/type zit wel eens een rotte appel, alleen hier zit de grootste op de voorzittersstoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:11

Ga op het individuele paard af, en vergeet het stamboek. Een stamboek met zo'n trieste kwaliteit hengstenkeuring als een paar weken geleden, is denk ik als stamboek niet serieus te nemen. Dat wil echter niet zeggen dat er helemaal geen fatsoenlijke paarden in rond zullen lopen.
Als dat betreffende paard je past, waarom zou je je daardoor tegen laten houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:28

Slechte foto's in die advertentie trouwens. Ik zou eerst een paar fatsoenlijke en een bewegingsfilmpje opvragen, voordat je dat eind er voor gaat rijden.
Ik vraag me altijd af wat iemand te verbergen heeft, als er zulke slechte foto's bij geplaatst worden :=

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:34

Stroller schreef:
Maar bij Arabisch denk ik niet aan een koel in z'n hoofd paard .

Dat is gewoon per paard verschillend... Zelf heb ik dieren met een flinke dosis arabisch bloed er in, maar daar kan je erg weinig van merken! Gister was het neefje van mijn vriend echt van alles aan het doen rondom de stallen en de wei, maar die beesten trekken zich er of niks van aan of staan rustig te kijken. (ik was binnen en ging juist naar buiten om te kijken waar de herrie vandaan kwam :7)

Als je denkt dat het dier geschikt voor je kan zijn is er maar 1 oplossing; gaan kijken en dan beslissen of de omschrijving klopt :)

Dees schreef:
is er wel iemand te vinden die positief is tov EASP

Ik ben blij dat het easp een hengst heeft ggk die ik graag wilde gebruiken op 1 van mijn merries :D Maar verder heb ik me nog nooit verdiept in het stamboek...

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 22:11

Ja dat is ook zo dat het per paard verschillend is !
Ik wacht even de reactie af van die mensen.
Heb ook gevraag om meer foto's en het liefst ook een filmpje indd.

Want net wat je zegt om er nou zo'n eind voor te gaan rijden gebaseerd op alleen die 2 foto's

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 03:17

Ik ken meerdere EASP paarden, er loopt genoeg brandhout tussen, MAAR.......er lopen ook verschrikkelijk fijne paarden tussen. Het is maar wat je doel is. En aangezien het een ruin is, kan er zelfs krantepapier bij zitten, dat maakt niets uit, je kunt er toch niet meer mee fokken.

Mijn advies: ga kijken, en als hij je past en hij is gezond, kopen en heel veel plezier mee hebben!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 06:46

Bij ieder stamboek heb je "rotte appels"...

Ts heb je inmiddels al betere foto,s of een filmpje gekregen?

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 09:54

Nee nog steeds niet ! En op mails word erg slecht gereageerd en laat zat nu zeker weten dag of 4 tussen.
Dan denk ik van ja jij wil van je paard af ... Maargoed nee geen filmpje gehad of foto's.ik
Ik wou aankomend weekend gaan kijken maar dat kwam niet uit , dus ik ga bij andere paarden kijken en als die niks zijn dan kan ik volgend weekend bij hem gaan kijken

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:12

Dees schreef:
De Arabische opdruk heeft dat 'stamboek' al lang geleden laten varen.
Het zijn nu meer IHW-ers en Groningers wat men keurt.
Stamboek vertegenwoordigt geen ras, hooguit het vuilnisbakkenras.

Paard in kwestie kan overigens best leuk zijn hoor, en voor jou misschien wel ideaal.
Kwestie van uitproberen!

Als er maar Ramzes in zit was het eerst. Nu zijn Frederiksborgers en Arabofriezen ineens óók EASP-ers :n