Gypsy Cob en Drum Horse Association

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Gypsy Cob en Drum Horse Association

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 12:08

Zou iemand mij iets kunnen vertellen over het Gypsy Cob en Drum horse Association stamboek.
Yellowboy (Yellow Man) een pony waar ik eerder op heb gereden (nu verkocht naar handelstal prinsenstad) heeft dat stamboek namelijk.
Ik zou niet weten wat voor ras Yellowboy is en ik weet ook niet wat voor stamboek dat is, en daar ben ik wel erg nieuwschierig naar!
Nog even een paar foto's van de pony waar het over gaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naam: Yellow Man
Afstammeling: onbekend
Stamboek: Gypsy Cob en Drum Horse Association
Geboortejaar: 2009
Stokmaat: C pony
Geslacht: Ruin
Kleur: Palomino

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:37

Afstamming onbekend, weet je zeker dat je pony dat stamboek heeft of heeft het stamboek hier opgetreden als paspoort uitgevende instantie? Stamboeken geven namelijk ook paspoorten uit aan dieren die niets met het stamboek te maken hebben, omdat ieder paard verplicht is een paspoort te hebben, ook de dieren dus met afstamming onbekend die geen stamboekdieren zijn.
Het stamboek wat jij hier noemt is een tinkerstamboek, je pony lijkt weinig van een tinker weg te hebben.
Waarschijnlijk is de pony gewoon een mengelmoes van heel veel rassen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 16:35

Neonlight schreef:
Afstamming onbekend, weet je zeker dat je pony dat stamboek heeft of heeft het stamboek hier opgetreden als paspoort uitgevende instantie? Stamboeken geven namelijk ook paspoorten uit aan dieren die niets met het stamboek te maken hebben, omdat ieder paard verplicht is een paspoort te hebben, ook de dieren dus met afstamming onbekend die geen stamboekdieren zijn.
Het stamboek wat jij hier noemt is een tinkerstamboek, je pony lijkt weinig van een tinker weg te hebben.
Waarschijnlijk is de pony gewoon een mengelmoes van heel veel rassen.

Omdat de pony nooit van mij is geweest en nu weer is doorverkocht weet ik niet of de pony het stamboek heeft, maar dat heeft hij waarschijnlijk niet ;)
Ik denk dan dat bij deze pony het zo is dat hij het paspoort gewoon heeft gekregen zoals jij ook vertelt.
In ieder geval bedankt voor je info!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:14

vandango

Re: Gypsy Cob en Drum Horse Association

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:12

ik denk ook dat het om een pve paspoort gaat wat uitgegeven is door GCDHA