Ik had hem gezien als veulen toen hij in Kootwijk naast zijn hele mooie moeder (Steehorst Freeway, vrl. keur/pref.) liep en toen was ik er al gek van. Als zeer jonge 2-jarige zag ik hem weer in Houten en toen dacht ik...... dáár wil ik een veulen van. Even gepraat met Jan en Jaron Flier - Stal Rondo en ja hoor.... hij mocht beperkt dekken.
Ik met een volle trailer naar IJsselmuiden (vanuit Zeeuws-Vlaanderen). Met daarin Dancing Queen, haar hengstveulen van vorig jaar Dúnadan (Cwrtycadno Cymro) en haar toen 3-jarige dochter Oostdijk's Dancing Delyth (Griashall Kiwi).
Na 3 weken allebei drachtig gescand (één van Zippo & één van Bonaparte) en weer opgehaald. Wat is het toch makkelijk dat merries, als ze altijd in een vaste groep lopen, ook gelijktijdig hengstig worden. Nou is de dracht altijd wel leuk, spannend en ook een beetje afwachten, maar ja, met zo'n jonge hengst..... wat wordt dat?
De vooruitzichten zijn goed want Dancing Queen heeft nog nooit anders dan 1e premieveulens gegeven en ik ben sinds kort nog blijer dat ik voor Zippo gekozen heb, want tijdens de NWPCS Hengstenkeuring in februari 2013 werd hij goedgekeurd met een 1e premie als beste 3-jarige, Sectie B Kampioen én Reserve Dagkampioen. Een échte raskikker werd hij genoemd!
Ben zó benieuwd wat dat gaat worden

x

.