Rijden op een Mini shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xanthos111

Rijden op een Mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 14:38

Hallo !
Ik weet niet of er hier een algemeen topic over is want heb niks gevonden in de zoekfunctie dus mijn excuses hiervoor als het verkeerd staat..
Ik vroeg mij af of er hier veel bokkers zijn die op hun mini shet rijden ( onder de 85cm..) of laten berijden.
Zou heel graag mijn minishet ( hij wordt max 80cm , staat nu op 78 ) later willen zadelmak maken maar vraag mij af of dit wel een goed idee is.
Ik kan dit persoonlijk absoluut niet doen met mijn 1m78 dus zou heel graag een bijrijdstertje zoeken. Maar ik vrees ervoor dat ik enkel penny's zal vinden van -12 jaar.. Mijn shetje heeft al een verzorgstertje gehad van 12 jaar en heb hier erg slechte ervaringen mee!
Dus ik vroeg me af of er hier wel bokkers zijn die een correct bijrijdstertje heeft gevonden met toch al enige ervaring voor hun mini ? :)

Heleennn

Re: Rijden op een Mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:42

Ik dacht dat er hier op bokt wel iemand was die een klein meisje op haar mini liet rijden, erg lief en het paste prima :)

Pitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:50

Dat één verzorgstertje er niet mee om kan gaan betekent niet dat ze allemaal zo zijn. En ik denk niet dat je iemand ouder dan 12 kunt vinden die op een minishet past..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:54

Volgens mij zijn geschikte ruitertjes erg moeilijk te vinden. Iemand die klein is én vaardig genoeg.
En wat wil je er dan mee...?
Is mennen of lange teugel een optie voor je. Volgens mij is dat een prima activiteit voor zo'n uk.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:57

Ik gok dat een 12-jarige al te groot wordt. Op mijn shetlanders (88 cm) rijdt een meisje van 8 en dit past wel, maar ik denk niet dat ze tot haar 12 e kan rijden.

Leeftijd zegt overigens ook niet alles, mijn verzorgster was 10 toen ze begon en toen kon ze ze al een week in haar eentje verzorgen.
Laatst bijgewerkt door Kidde op 27-03-13 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:58

Ik ken wel iemand van onder de 12 jaar dat wel. Rond 7 jaar. die reed bij ons ook altijd de shetters, inc mini's :) Ging prima, zolang jij erbij blijft en les geeft,dan luisteren die wel goed hoor.Was gewoon een meisje wat nog nooit op een pony had gereden, en het ging echt prima, en voor inrijden zou ik toch wel een groter iemand doen hoor.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 15:07

@Pitch : Dat zeg ik niet.. Maar heb gewoon slechte ervaringen met jongere meisjes.. Maar ik weet wel dat er zeker verstandige kinderen van die leeftijd kunnen omgaan met paarden maar denk dat deze wel moeilijk te vinden zijn :(

Mijn pony is nu net 2 jaar dus zou nu al opzoek willen gaan naar een verzorgstertje , die hem dan na een tijd kan inrijden. Dus zoek vooral een klein en licht ruitertje die toch al enige ervaring heeft en vooral geen bang heeft. En dacht wel dat dit vrij moeilijk te vinden was... Woon ook in België en hier is het aanbod naar verzorgstertjes/bijrijdstertjes kleiner dan in Nederland dacht ik..

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 15:10

senna21 schreef:
Volgens mij zijn geschikte ruitertjes erg moeilijk te vinden. Iemand die klein is én vaardig genoeg.
En wat wil je er dan mee...?
Is mennen of lange teugel een optie voor je. Volgens mij is dat een prima activiteit voor zo'n uk.

Mennen staat sowieso nog op mijn lijstje !
Maar had eerst gedacht om hem zadelmak te maken.. Gewoon 'voor het plezier' maar als dat fysiek niet haalbaar zou zijn dan zou ik automatisch meer gaan voor mennen! Heb ook niet iedere dag tijd om hem te verzorgen dus had ik gedacht aan een verzorgstertje en om het die een beetje interessanter te maken dacht ik om anders samen mijn shet in te rijden :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:45

Zo'n jong kind kun je toch niet alleen laten gaan, daar is de verantwoordelijkheid te groot voor vind ik persoonlijk. Want ik vrees dat een 12 jarige al te groot gaat zijn. Ik vond het al erg lastig om een goede ruiter te vinden voor mijn shetten van 96 cm. De jonge kids hebben vaak te weinig ervaring en de oudere kinderen zijn te groot of bijna te groot. Mijn ruitertje van 12 is nu ook al uit mijn shet gegroeid, en zij was klein voor haar leeftijd.