hengst gezocht voor Metall merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melkbus

hengst gezocht voor Metall merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 15:15

Voor onze Metall merrie ben ik op zoek naar een dressuurhengst.

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/103316

foto's staan in onderstaande link aangezien ik ze niet kleiner krijg.
https://plus.google.com/photos/11487400 ... 5764PyqkgE

Wat ik zoek in een hengst is:
- braaf en werkwillig
- kleur is onbelangrijk (maar geen bont)
- geen reus, merrie is 1.68 dat is een mooie maat
- kwpn of duits bloed

De merrie is 2 jaar geleden drachtig geweest van Tuschinski maar dat veulen heeft helaas maar 3 dagen geleefd (zie foto).

Ik zit zelf te denken aan Eyecatcher (van Vivaldi), Chippendale, Everdale, Charmeur of Bordeaux

Quinn

Re: hengst gezocht voor Metall merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:37

Ik heb Everdale op een hengstenshow gezien. Wat een gave hengst. Mooi in balans en lijkt koel in het hoofd. Nadeel is wel dat hij geloof ik veel zal dekken. Chippendale vond ik in vergelijking met vorig jaar erg verbeterd. Vorig jaar vond ik het niks maar nu begint hij echt fijn te lopen.

_Tomba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:49

Ik vind van de hengsten die je in gedachte hebt Bordeax de beste optie, zijn vader United lijkt me ook een goede keus. Als ik de foto's zie is de rug en lendenpartij een verbeterpunt bij deze merrie, Bordeaux en United brengen een goede rug en goede verbindingen, evenals goede bewegingen!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:02

Ik vind Bordeaux ook een goede optie. Vooral om bovengenoemde redenen. Hij verbeterd de lendenpartij.

Charmeur is ook een goede optie, maar ik verwacht voor dit jaar erg veel dekkingen van deze hengst. Fok je voor jezelf of voor de commercie? Voor je zelf zou Charmeur een goede optie zijn, al verwacht ik van hem niet gelijk een koel karakter.

Chippendale vind ik een hele goede keuze. Misschien nog wel de beste. Ook hij verbeterd de lendenpartij en zorgt voor goede verbindingen. Persoonlijk vind ik het een elegant paard, en commercieel gezien denk ik dat hij ook aantrekkelijk is.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:22

Ik denk dat je bij Everdale niet mis zit of Lord Letherdale zelf.
United kan je wel hebben, geeft hier en daar wat beknopts mee, maar jou merrie heeft veel lengte.
Ook Negro zou ik in mijn achterhoofd houden.

Jou merrie heeft wat van mijn Johnson, ook zo een strakke rug. Daar heb ik juist Metall opgezet en kreeg een veulen met een gewone rug :)

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 11:05

Zondag wordt de merrie weer gescand, ik blijf Eyecatcher een fijne keus vinden maar onze dochter vindt Lord Leatherdale een goede optie.
Ons veulen is in eerste instantie voor onszelf, en om te kijken hoe ze fokt. Bordeaux blijft ook een goede optie. Zondag wordt ze weer gescand dus we hebben nog een paar dagen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:20

Hoe is het met de souplesse van je merrie? als ik haar zo zie dan lijkt me dat een aandachtspunt..