Afstammelingen van Landor S?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lololita

Afstammelingen van Landor S?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 02:49

Hoi lieve bokkers!

Heb jij een paard van Landor S? Heeft u problemen met dit ras qua karakter bij het rijden?

Mijn DA heeft een afstamming van Landor S en zijn paard is zeer braaf in omgang, maar teveel bloed, zoals hij dat zei; zot in de kop
Als hij op een parcour kwam sloeg hij helemaal door van enthousiasme :/ Zo erg zelf dat ze genoodzaakt waren ermee te stoppen :o
Ze hebben hem uiteindelijk niet meer kunnen berijden..

Graag wat meer informatie wat betreft deze afstamming, want wellicht zijn ze niet allemaal zo :o)

Foto's mag zeker!! Lijkt me leuk om broertjes en zusjes te zien :D

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 31-03-13 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek poll verwijderd

chikohaa

Re: Problemen met afstammelingen van Landor S?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 02:52

Ik rij er gewoon mee :? Die optie stond er niet tussen......

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:32

Misschien er een goede passende ruiter opzetten? die optie mis ik ook.

Lololita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 15:55

Ja jammer.. ok de poll is niet goed gemaakt!! Sorry.. *\o/* Ignore the poll please.. *\o/*
Ik heb gevraagd of ze hem kunnen aanpassen/verwijderen..

Als je met een ''agressief'' paard overweg kan.. ben je in mijn ogen een paardenfluisteraar _/-\o_ .. Daarmee dat het misgelopen is, denk ik :')

*\o/* Ignore the poll, negeer de poll!! *\o/*

Liefst alleen nog reacties betreffende Landor S <3

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:16

Toch vind ik de poll-vraag wel interessant.
Wat betreft dominant: ik weet niet zo of ik wel in dominante paarden geloof. Er zijn meerdere onderzoeken die aangeven dat dominantie tussen verschillende soorten eigenlijk niet lijkt te bestaan. Dus is je paard dan wel dominant? Of ben je te onduidelijk in wat je wilt, begrijp je de taal niet goed genoeg, en is het paard min of meer genoodzaakt om zelf een lijn te gaan aanbrengen. De vraag is of dat wel dominantie is.....
Gevaarlijk. Dat is ook zo een punt, ik geloof niet zo erg in gevaarlijke paarden. Ik denk wel dat er paarden zijn die heel ril zijn en spanning niet goed kunnen laten afvloeien, de kracht hebben van een koudbloed, de heetheid van de volbloed, die daardoor niet doseerbaar is voor het paard zelf.
En dat kan gevaarlijk zijn, als je niet weet hoe daarmee om te gaan. Daarom zijn de wat bloederiger typjes over het algemeen niet zo geschikt voor de gemiddelde ruiter.

Gevaarlijk kan een paard ook worden, omdat hij/zij pijn heeft, zich onprettig voelt, iig er iets is, en hij/zij dat al vaker heeft geprobeerd aan te geven, maar er neit naar is geluisterd. Dan gaat het ene paard sterkere middelen inzetten, de ander legt zich erbij neer, en loopt door. Die laatste zijn vaak 'brave' paarden, worden zo gezien, de eerste zijn 'probleempaarden'.
Ik denk dat gevaarlijk worden te voorkomen is, als een paard niet echt volkomen gestoord is, en dat zijn er maar heel weinig. Ik denk dat het heel wijs is om goed naar je paard te luisteren.

Dit klinkt in mijn oren als teveel paard voor de persoon, een paard dat de heetheid en spanning niet kan laten afvloeien, een ruiter die bang wordt, en er neit in kan begeleiden, en een paard dat dan gevaarlijk wordt omdat het dier ergens wel begeleiding nodig heeft, en zich niet goed voelt in de situatie, en het (zo klinkt het) uitschreeuwt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:26

Helemaal met Yamcha eens.

Lololita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 00:17

In mijn vorige topic deed er iemand een noodoproep voor een verzorgpaard.. Een paard waar je niet mee kon rijden omdat ze het meer toeliet. (Wellicht door rugproblemen of een trauma..)
Die eigenaar ging haar naar het slacht doen, want hij had bang dat er doden gingen vallen. (Daar zou ik nu ook niet voor willen instaan)
Maar er was duidelijk iets mis met het paard en de oorzaak werd niet gezocht en afgehandeld naar het slachthuis.
Een paard dat niet begrepen werd.. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 01:35

Erg hè, zulke dingen.....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 01:49

Ik vind het nogal een vreemde post eerlijk gezegd.
Je poll raakt kant nog wal want er missen nogal wat optie's.
Dan je vraag over Landor S, ja er zullen vast mensen zijn die er een paard van hebben waar ze niet mee overweg kunnen, er zijn vast ook mensen die er een paard van hebben waar ze super mee overweg kunnen.

Als het karakter van het paard niet bij je past, wil dat niet zeggen dat die gevaarlijk, dominant, 'zot in de kop' of doorgeslagen is. Zoek een paard wat qua karakter wel bij je past en laat de bloedkikkertjes aan de ervaren mensen.
Wat jij beschrijft, een enthousiast paard en een ruiter die daarmee niet overweg kan en het paard wegzet als 'zot' en 'doorgeslagen' is gewoon jammer, er zijn mensen die juist graag zo'n paard hebben en daar super mee overweg kunnen.

En dan vergeet je voor het gemak ook even dat karakter voor een deel gemaakt wordt door omgeving, opvoeding, manier van omgang, sociale mogelijkheden, hoe het paard opgegroeid is enz.

Lololita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 17:51

Ach annelies ik vraag net de poll te negeren..

Ik kan het niet zo mooi omschrijven als u.. En ja jij hebt vast veel ervaring met paarden..
Dus ik zeg het nog eens de poll is mislukt, dus laat het los mensen..

Maar ik mag hier toch vragen stellen over een bepaald ras?? :o

Of niet?
...

Heeft er niemand een Landor??

En kan/mag ik deze vraag in een nieuwe vraag stellen of is dat dan dubbel topic?

Groetjes,

Hanjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:54

Ik rijdt op een zoon van lovis Corinth, zoon van landor s. Is niet mijn paard. Hij is 10 en ik ken hem vanaf september vorig jaar. Ik dressuur met hem. Hij is heel lief maar ook dominant. Maar niet bloederig, eerder lui. Hij schijnt nogal vervelend te zijn geweest, bokken en zo. Bij mij bokt hij alleen uit frustratie omdat hij iets moeilijk vind.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:21

Lololita schreef:
Ach annelies ik vraag net de poll te negeren..

Ik kan het niet zo mooi omschrijven als u.. En ja jij hebt vast veel ervaring met paarden..
Dus ik zeg het nog eens de poll is mislukt, dus laat het los mensen..

Maar ik mag hier toch vragen stellen over een bepaald ras?? :o

Of niet?
...

Heeft er niemand een Landor??

En kan/mag ik deze vraag in een nieuwe vraag stellen of is dat dan dubbel topic?

Groetjes,

Natuurlijk mag je vragen stellen en daar reageer ik ook op, ik ben al inhoudelijk ingegaan op je vraag of Landor S vaker gevaarlijke paarden geeft.
Wat gevaarlijk is zal per persoon wel verschillen, denk je niet? ;)

En Landor is niet het ras, maar de afstamming, het is een Oldenburger hengst.
Ik heb er verder geen ervaring mee maar ik zou er graag een hebben, komt uit een goed nest en doet het goed in sport én fokkerij.
Als je googled kun je genoeg over hem vinden.

Ik denk trouwens niet dat je een nieuw topic mag openen, zie het nut er ook niet van.
Je kunt wel een mod vragen je titel of de poll aan te passen.

Lololita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 03:36

Hey ja heb mij beslissing al genomen :( Ik ga dat paardje niet nemen..:S
Ik kan me beter een oud braaf dressuur paardje zoeken voor mijn wandelingen :-)

Ik kan hem moeilijk inschatten omdat hij op de moment zwak is (bloedwormen en een tekort aan rode bloedcellen, wat wel perfect op te lossen is met wat medicatie.)
Maar neem liever geen risico, ook al hangt het af van het karakter :s
Volgens mij moet hij nog openbloeien en is hij gewoon te zwak om gek te doen.
Nu is hij dus zeer kalm en braaf, ook een beetje lui en koppig heb ik al verstaan. Maar je moet hem wel laten merken dat je niet met je laat sollen.

Ik ben een recreatieruiter en heb niet de kennis om een springpaard op te leren.
Zijn papa is dus Landor S en mama een zangersheide!! 5 jaar en pas zadelmak.
Ik ging hem normaal adopteren omdat zijn bazinnetje erg gehecht is aan hem en zo kon ze het contact nog onderhouden. Maar hij kan ook verkocht worden, enkel naar een goede en liefdevolle thuis.

Moest er iemand interesse hebben mag je altijd een prive berichtje sturen..

Ps Ik heb gevraagd of ik de poll mocht aanpassen, maar heb hier geen reactie op gekregen :(