ik ben erg benieuwd naar foto's van criollo x engelse volbloed paarden en ook naar info over karakter enz.heb gelezen dat hier goede polo en endurance paarden uit komen. alle info en foto's welkom
keona
Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-13 07:57
bedankt voor je foto.is de vader van het paardje hier boven de criollo geweest of de volbloed? mijn merrie word dit jaar gedekt door een criollo
gaucho
Geplaatst: 25-03-13 21:22
Mijn paard komt uit uruguay, kruising criollo - engels volbloed. Mestizo noemen ze dat in Zuid-Amerika.
Meeste wedstrijd-polopaarden hebben meer dan 50% engels volboed, bv 3/4 of 7/8, met wat criollo erin en ook vaak quarter horse.
Bovenstaande foto is inderdaad niet echt het type polo paard, Fuego komt al iets meer in de buurt.
Dit is een 100% criollo hengst die in engeland staat: (erg gaaf paard )
Dit zijn kruisingen: moeder EV, vader criollo:
Mag ik vragen door wat voor hengst je merrie gedekt is? Ik vind dat er in Europa veel kaf tussen het koren zit, bovenstaande hengst uit Engeland is wat mij betreft wel echt top gebouwd.
keona
Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-13 08:45
ik wil zelf een endurance/mendurance paard voor me zelf fokken en waar ik gewoon lekker mee kan buitenrijden. mijn volbloed word gedekt door de hengst die ook op bokt markt staat