Het verhaal:
vorige zomer heb ik voor een kennis een D-pony die toen 3 jaar was zadelmak gemaakt en licht ingereden.
Rond april dacht ik is ze gedekt, wat maakt dat ze tegen eind maart/begin april zou moeten veulenen.
De bedoeling is om deze lente/zomer deze pony terug op te pakken, ondertussen is ze 4 geworden en heeft ze dus de hele herft/winter tijd gehad om nog wat lekker uit te zetten.
Plan zou zijn om ze dus in de lente/zomer terug op te pakken, deze zomer lekker te trainen en dan in het winterseizoen oefenwedstrijden te gaan rijden, km's te maken zodat ze zomer 2014 gestart kan worden.
Maar nu komt de vraag: wanneer ze bevallen is, wanneer kan ik ze dan terug oppakken?
Tot en met begin juli zal het nooit meer zijn dan 20/30 minuutjes max, eerste keren terug rustig longeren, dan stappen en draven onder zadel, bochten etc. Terug even de basis bevestigen, want die zal vast wel wat ver zitten.

Galopperen zal pas een poos erna zijn, aangezien dit voor haar best moeilijk is.
En hoe pak ik dit aan met het veulen? Zet ik die in de stal, beginnen met een minuut of 5-10 en dit steeds uitbreiden of laat ik die er gewoon bijlopen?
Ik ben er me van bewust dat ik geen eenduidig antwoord ga krijgen, maar ik heb hier echt quasi geen ervaring mee, dus zou ik graag wat ervaringen van andere bokkers te horen krijgen.

Hopelijk kunnen jullie me helpen?