Wat voor kleur eruit komt is niet echt belangrijk voor mij. Ik kijk meer naar de bloedlijn en karakter.
Heb echter nog nooit van deze combinatie gehoord en is het wel verstandig?
Graag wat info van de kleuren experts hier, dank jullie wel
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
met appeltjes...tjessss na 3 jaar begint mijn Nederlands toch slechter te worden..grijs met appeltjes haha...sorry moest even om mezelf lachen.
HCRanch schreef:Maar het geeft dus niet dat je twee paarden kruist die beide een "verdunning" kleur hebben? Want dat is dus eingelijk mijn vraag.
riagr schreef:Helemaal gelijk Jette: voor de uiterlijke kleur bij de geboorte van het veulen maakt het natuurlijk uit wat de kleur van moeder was ( met of zonder verdunningsfactor)
Echter voor het feit of het veulen schimmel wordt maakt het natuurlijk niet uit. Als het van moeder het schimmelgen krijgt wordt het schimmel... ongeacht de basiskleur van moeder, vader of veulen zelf..
En ik dacht dat de vraag van set_elkol daar over ging. Er heerst nl nogal een hardnekking misverstand dat sommige paarden "sterkere" kleuren hebben, waardoor ze dan geen schimmel kunnen worden. En dat klopt natuurlijk niet. Als een van de ouders schimmel is, dan heb je gewoon altijd kans dat het veulen dat ook is/wordt.
Ik heb zelf een schimmel, 50% kans op schimmel ben ik van op de hoogte. HCRanch schreef:Mijn dekhengst is Palomino en nu heb ik mijn oog laten vallen op een prachtige merrie...alleen ze is grijs.
Wat voor kleur eruit komt is niet echt belangrijk voor mij. Ik kijk meer naar de bloedlijn en karakter.
Heb echter nog nooit van deze combinatie gehoord en is het wel verstandig?
Graag wat info van de kleuren experts hier, dank jullie wel