HijadelaLuna schreef:Vegelin van Claerbergen was een voorgaande naam van Stal Mc Cloud, een stal in Friesland. Momenteel handelen ze voornamelijk in Tinkers, vroeger deden ze behalve importeren en handelen ook fokken. Er zijn een heleboel Tinkerbokkers met een Vegelin van Claerbergen paard.
Ik heb wizzard bij hun vandaan toen ze nog in Friesland zaten. (2005) Hij deed het toen samen met zijn dochter, maar nu alleen. Hij was toen 3,5 jaar en net 2maanden in nederland en "beleerd". Ik weet alleen dat hij uit England komt en heb een dvdtje gehad bij de aankoop met daarop hem in England en zijn maandje in nederland. Ik heb geen papieren gehad of gezien dat hij echt uit England komt en weet ook niet wie zijn ouders zijn. Ik heb alleen een knhs paspoort waar in staat dat mijn pa de fokker is
inmiddels heb ik veel met wizzard bereikt (meer dan ik ooit had kunnen dromen) en gaat mijn maatje nooit meer bij mij weg
Een vriendin van mij heeft haar tinker bij stal mcCloud vandaan. Zij heeft minder geluk gehad dan ik. Ze had eerst een 4 jaar (dacht ik) oude tinker, maar deze bleek iets verkeerd met zijn knie achter te hebben. Met veel verdriet heeft ze hem terug gedaan en toen heeft ze een ander gehaald. Deze hadden ze alleen verkocht als beleerde 3,5 jarige tinker. Achteraf bleek hij jonger te zijn en weinig te kunnen. Ook best onzeker paardje. Gelukkig gaat het nu ook super goed met haar en dr tinkervent.