Nakomelingen REDFORD x MONDRIAAN!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ed_Pin

Nakomelingen REDFORD x MONDRIAAN!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 00:57

Lieve Bokkers,

Na het dood bloeden van het oude topic.
Start ik hierbij nu een nieuw topic!

Mijn Merrie van bijna 10 jaar JONG.
Walottie - REDFORD xMONDRIAAN.
Afbeelding

Ben ik nu opzoek als trotse eigenaresse naar Lot haar (half) Broers & (half) Zussen!

Afbeelding

Ook als je gezellig mee wil praten, ben je van harte welkom!

Liefs! x

Duhelo

Re: Nakomelingen REDFORD x MONDRIAAN!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:05

Hk>fb

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 18:57

Dank voor het verplaatsen!

is er helemaal niemand die een REDFORD of MONDRIAAN afstam heeft?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:39

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 14:18

Hoi! super leuk :D hoop dat er meerdere mensen zijn, met afstammelingen. want het is nog geen storm loop helaas! maar leuk dat je mee doet :D

hjozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:04

Ha wat grappig, komen weinig paarden voorbij in dit topic, ken ik ze toch beiden! Er zijn inderdaad weinig reacties op de Redford nakomelingen Chanice. Volgens mij lopen er nog genoeg rond. Ik moet zeggen dat ik de overige Redfordjes ook uit het oog ben verloren. Jura heeft Wally nog, Windsor heb ik nog steeds. Bij ons op de manege jureert regelmatig iemand die een volle broer van Windsor heeft.

Maar gaat het goed met Lot?

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 19:29

Hoi! ja het is echt heel jammer vind ik. dat er zo weinig mensen nog fanatiek op bokt zijn. vond dat topic van jou toen wel erg leuk om allemaal te lezen.

met lot gaat het super. staat nu een jaar in egmond binnen, op een pensionstalling, met 20 paardjes.
leuk groepje. en ze is een beetje de rustige merrie in de groep. ze zoekt het gelukkig niet op.
ben alleen helaas 1,5 week geleden onderuit gegaan met lot en al met de springles..
ging even ongecontroleerd en de balk ging mee. dus daar lagen we!
beide goed vanaf gekomen. alleen der linker voorbeen blijft ene beetje moeilijk doen..
was vandeweek helemaal weggetrokken maar was gister rondje polder (harde ondergrond voor namelijk)
en door lot der enthousiasme was vandaag der pees weer beetje opgezet. niet extreem maar we moeten dus toch nog even rust nemen :P

Verder gaat het prima :D
hoe gaat het met die van jou? zijn de gekke bokken enzo er al uit??

hjozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:00

Balen zeg, het zit Lot ook nooit mee. Wel fijn dat het nu zo goed met haar gaat, zij heeft ook geen makkelijk start gehad en als ik het zo lees begint ze ook een beetje braver te worden?

Toen wij het Redofrd topic hadden (zelfs 2!) waren alle Redfords nog erg jong met alle problemen van dien, daarnaast hadden wij natuurlijk ook nog die clinic bij Edward Gal en nog een andere meeting, waardoor wij elkaar ook een paar keer in levende lijve hebben gezien. Ik denk dat je dan toch meer blijft hangen bij een topic.
Veel van de deelnemers van dat topic hebben hun Redford ook niet meer, waardoor de animo steeds minder werd. Ik moet ook zeggen dat ik bijna niet meer op Bokt zit.

Ik moest nog even denken hoe het nou met Windsor en Lot zat qua familiebanden, want ik dacht me te herinneren dat ze van moeders kant ook verwantschap hadden, dus ik zat net even te checken op horsetelex: De vader van de Windsor's moeder is Glendale en dat is ook de opa van Lot's moeder. En dan weer te bedenken dat Glendale ook de opa van Totillas is (van moeders kant) hebben wij toch 2 toppaarden :P

Windsor is tegenwoordig erg braaf, hij blijft zijn streken houden en heeft een sterk karakter, maar dat maakt hem ook wel weer grappig. Op wedstrijden is hij nog niet de makkelijkste en laat mij in de baan nog weleens vallen, door te gaan rodeo'en of niet vooruit te willen, maar ach wij starten ieder geval inmiddels M1. Tijdens het normale rijden is hij nog wel altijd erg enthousiast en het ADHD gedrag zal hij wel houden, maar ik ben eigenlijk nooit meer bang dat hij zal ontploffen.
Wij hebben ook even een paar weken rustig aan moeten doen en zijn nu weer aan het opbouwen. 2,5 week geleden heeft Windsor een longontsteking opgelopen, doordat hij zich verslikte. Gelukkig was ik die dag vrij en kwam de dierenarts binnen 1,5 uur na het gebeuren, hij heeft direct antibiotica toegediend gekregen, waardoor de longontsteking gelukkig meteen de kop is ingedrukt. We hadden een engeltje op ons schouder, ik had nog nooit van een verslikkingslongontsteking gehoord, maar heb achteraf begrepen dat wij erg veel geluk hebben gehad.
We zijn nu weer voorzichtig aan het opbouwen, Windsor heeft nog niet de lucht en de conditie die hij had voor de longontsteking, maar ik denk niet dat hij hier schade aan over gaat houden.

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 09:44

Ja lot zal altijd een zorgkindje blijven zeg ik altijd maar. mijn stuntpilootje noem ik er ook!
ze heeft altijd wel iets haha. maar de afgelopen 2 jaar is het zo minimaal dat het prima te doen is. overigens is lot verder heel goedkoop in onderhoud wegens der sterke hoeven en der weinige krachtvoer.

Ik ben ook met lot gestart vorig najaar, alleen omdat mevrouw nogal ADHD heeft, en zeker buiten stal. is het op wedstrijd af en toe nogal oorlog en loopt ze als een wilde hengst door de ring en krijg ik als commentaar, drukt zich teveel op en loopt niet ontspannen over de rug. dus we staan nu nog steeds op B +2. maar ik ben nogal eigenwijs, dus we gaan gewoon rustig aan door :D! verder is lot bij mij enorm braaf, ze bokt alleen buiten als ze het niet met me eens is. maar dat is een beetje met 1 been slaan en verder niks spannend. en laat ik een goed evenwicht hebben en makkelijk blijf zitten. dus ze heeft er zelf weinig aan om uit de plaat te gaan! (GELUKKIG)
bij andere gaat ze of hinken in draf.. want ze is zielig denk ik dan.. of ze gaat uit het niets in galop aanspringen.
heel veel vinden lot ook te hard gaan in stap. maar ach het is een doorstapper maar blijf van de teugels af dan blijft ze stappen. maar dat wil niet iedereen opvolgen dus die gaan dan gillend in galop een rondje :P en aan de teugel lopen bij andere doet ze ook niet! (etterbak) daarom ben ik ook gestopt met zoeken naar een bijrijder, want dan doe ik het liever allen.

maar wat vervelend zeg, dat windsor een longontsteking te pakken had. ik heb er inderdaad ook nog nooit van gehoord, en dan maar gelukkig op je vrije dag! blij te horen dat windsor rustiger is geworden =) is toch een last van de schouder! Helaas spreek ik Seline eigenlijk bijna niet meer. die heeft het erg druk met der nieuwe pony natuurlijk, maar de interesse in lot komt er niet meer van haar kant.

hjozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:50

Fijn dat het zo goed gaat.

Volgens mij lijken Windsor en Lot wel heel erg op elkaar, qua uiterlijk en qua karakter. Ook Windsor wordt altijd ADHD paard genoemd, hij heeft een heel sterk karakter en bepaalt zelf wel hoe het allemaal gebeurd. Ik heb trouwens ook meerdere foto's dat Windsor naar de camera staat te "lachen".
Ik ben ook heel volhardend in de wedstrijden, Windsor is nog steeds niet de makkelijkste, maar we gaan gewoon door. Op de manege riepen ze vorig jaar al dat ik een duinkaart moet kopen, want Windsor sprong bij een buitenwedstrijd zo de bosjes in en wilde er nooit meer uitkomen, omdat het meneer allemaal niet beviel (tot grote hilariteit van het aanwezige publiek) :Y) . Ook is hij al eens de baan uitgesprongen om naast mijn bijrijdster te gaan staan kletsen, was gezelliger :+ Ik heb tijdens een wedstrijd al eens boven op een hoop puin gestaan omdat meneer het vertikte om te lopen en je krijgt hem er echt niet zomaar weer af. Het lijkt dan wel een ezel, hij gaat dan elleen maar dreigen nog stoutere dingen te doen! Met andere woorden ik verheug me weer enorm op het komende buiten seizoen :o
Met mijn bijrijdster gaat het heel erg goed, maar zij helpt mij al zolang ik Windsor heb, dus zij kent hem ook door en door en kent al zijn streken. Doordat wij heel consequent met hem om konden blijven gaan is het stoute onder het zadel (zo goed als) verdwenen en kan ik er ook heel goed andere ruiters opzetten, zolang ik hem maar zelf (of mijn bijrijdster) opzadel. Want opzadelen mogen anderen nog steeds niet, dat moet gebeuren via een vast ritueel en welk zadel er ook op ligt en welke singel ik ook gebruik, dan gebeurt het nog regelmatig dat meneer helemaal gaat flippen bij het verlaten van de stal. Wij hebben inmiddels geleerd het gedrag volledig te negeren en dat gaat goed, want hij wordt dan snel weer rustig. Soms heeft hij ook nog heel veel moeite als andere paarden te dicht bijkomen. Dat is geen probleem als wij erop zitten, maar o wee als er een paard iets te dicht bijkomt als we aan het opstappen zijn of als we aan de hand de baan inkomen }> Volgens mij wordt Windsor nooit een standaard paard, maar wij hebben er aardig mee leren leven :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:21

Hjozzy, ben jij hetty?

Hebben jullie eens een clinic bij Edward gehad, super gaaf!
Ik met t Z topic bij Alex van Silfhout :D

Mijn paardje is een Mondriaan, geen Redford

hjozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:51

Ja, ik ben Hetty, kan niet missen he met de verhalen over mijn paard!!!

Wij hebben in mei 2008 een clinic gehad bij Edward Gal met allemaal nakomelingen van Redford. Edward heeft Redford ook zelf gereden. Was echt heel gaaf. Een van de deelnemers aan het andere topic van de Redfords woont (bijna) naast de stal van Edward Gal, dus we konden de paarden daar mooi op stal zetten en rijdend naar het terrein van Edward.

Ik weet dat jij geen Redford hebt, maar ik wist niet dat jij een Mondriaan had. Als je een Redford had gehad, had ik het geweten en had ik je in 2008 wel uitgenodigd voor de clinic, haha! Corine kende ik toen nog niet, anders had zij wel met haar Redford mee kunnen gaan! Wij hebben naderhand nog weleens geprobeerd opnieuw een clinic te organisren, maar dat is op niets uitgelopen en daar had ik Corine wel voor benaderd.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:57

Leuk!

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 15:52

Pff ik herken zoveel in windsor met lot. haha! super grappig.
Lot is dan de merrie versie en heeft dus echt der merrie streken. lot is eigenlijk heel makkelijk in de omgang..
kleine kinderen kunnen poetsen en alle paarden vindt ze prima en anders loopt ze weg. het land doet er zomers altijd erg goed. lekker lopen en eten! het buitenrijden blijft elke x weer spannend. want braaf zal ze daar nooit mee worden... het is een tikkende bom die elk moment kan ontploffen en renne :P opzich best hilarisch voor de mensen die leuk mee rijden.

negeren helpt inderdaad het beste. mijn instructrice kan er overigens wel zo op wegrijden.. ik denk dat ze daar gewoon een beetje bang van is! maar ik heb echt moeten afleren 'niet boos te worden'. ik kon soms zo geirriteerd raken als ze het het 1e rondje wel deed en het 2e rondje niet. maar dat moet ik negeren:P en dat gaat eigenlijk heel goed. het wijken begint er nu ook eindelijk in te komen (heeft me bijna 1,5 jaar gekost om der 'recht' te krijgen en NORMAAL door de baan te sturen!) verzameld galopperen kan ook eindelijk. laatste wedstrijd rkeeg ik het commentaar dat ze wat minder verzameld mag galopperen. nooit gedacht dat ik dat commentaar zou krijgen, want normaal ging ze als een blinde door de bak!

bij seline heeft ze wel op wedstrijd over de hekjes gesprongen. maar ik heb nog steeds geen rare dingen op wedstrijd meegemaakt. haha!

Herken jij eigenlijk dingen in je mondriaan met onze redfordjes?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:53

Mijn draak wil heel graag voor je lopen, maar vroeger liet ze me altijd zitten tijdens de proeven. Ze denkt onwijs mee, als zij denkt te weten wat we moeten dien, en ik zet t niet door.... Hadden we altijd ruzie zegmaar.... Staking...

Nu zijn we Z1+7 al bijna een jaar (wegens blessures, maar ze ging steeds beter! T gaat nu langzaam aan ook weer wat beter. Maar voorlopig nog niet op niveau..

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:25

Nou dan is het bij ons dus extreem, omdat het vna 2 kanten komt. haha!

die van mij wil ook wel werken maar op haar manier :P en idd, af en toe miscommunicatie.. ik roep dan altijd OEps error! alleen dat kan niet in me proefjs natuurlijk. hha!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:43

Het is wel echt een boefje, als ze d'r eigen tempo wil bepalen thuis en ik heb d'r al heel vaak gecorrigeerd wil ik nog wel eens mijn stem gebruiken en : uh! Zeggen, dan gaat ze zich spannen en stressen.. haahahah. Mafkeesje.
Ik mag dus niets meer zeggen tenzij het positief is :')

Maar al met al doet ze t heel fijn. Ben trots op mijn meisje.
We hebben d'r ruim 10 jaar en sinds 12-1-'12 staat ze op mijn naam :):) .

Ze is wel heerlijk verkeersmak, mochten we echt iets engs tegen komen, ga ik heel overdreven de andere kant op kijken, dan doet zij ook alsof dat enge er niet is, heel komisch is dat! écht leuk! Hahah.

Ik doe alles met d'r we springen af en toe, dressuur Z1+7, zonder zadel (springen zonder zadel), zonder hoofdstel, het kan ons niet gek genoeg. 300% wederzijdse vertrouwen <3

hjozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:51

Michelle, erg jammer van de blessure. Jullie gingen zo lekker voor de blessure en zijn heel erg gegroeid de laatste jaren. Ik heb inderdaad proeven gezien waar je het niet makkelijk had, maar toch zijn jullie wel heel snel gegaan! Je ziet weer de aanhouder wint :D

Chanice, mijn instructrice heeft 2x op Windsor gezeten en dat gaat heel erg goed als Windsor door zijn 1e fase heen is, hij vond het erg spannend als ze opstapte en begon dan heel zenuwachtig, waarschijnlijk was ie bang fouten te maken. Windsor kan echt heel fijn lopen in de training, maar bij wedstrijden gaat het moeizaam, hij is dan zo snel afgeleid, zonder ergens bang voor te zijn. Hij wordt dan erg drammerig. Ik heb 2 seizoenen lang in de baan op moeten stappen, omdat hij weigerde een bepaalde rijbaan met ruiter op de rug naar binnen te gaan. Dat zorgt ook altijd voor stress bij mij, temeer omdat hij mij ook niet zonder krukje laat opstappen ( hoe soepel dat ook gaat). Zonder krukje gooit hij mij aan de andere kant er weer af.
Tegenwoordig kan ik weer te paard de baan in komen en mag ik tijdens buitenritten (als hij warm genoeg is en zijn spieren trekken het) zonder krukje opstappen. Wel zo handig bij het openen van hekken :P

Ik heb daarom ook altijd gezegd als ik Windsor ooit moet verkopen, moet er een 100 pagina dikke gebruiksaanwijzing bij!
Ik zal mijn profiel binnenkort weer eens bijwerken, dan heb ik weer wat recentere (en zichtbare) foto's van Windsor