manen laten groeien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffylover

manen laten groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 21:34

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Afbeelding

Mijn haflinger heeft echt super manen
zeker als je bedenkt dat ze als veulen zich tot bloed aan toe heeft geschuurt voor zomer exceem.

Maar ik zit eigenlijk met een vraagje. Kan het zijn dat de manen op een bepaald punt niet meer langer groeien?

Want mijn haf schuurt niet ofzo maar haar manen worden eigelijk niet langer als dit. Deze lengte heeft ze al een jaar of 5

Vind dit ook heel mooi ma zou het gaaf vinden als ze nog langer zouden worden.

Kun je hier zelf iets in doen of is meer van just accept te fact dat niet kan?

doemaar

Re: manen laten groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:11

Als je haf al 5 jaar deze lengte heeft dan is de enigste oplossing voor lange manen: extensions ;).. Er bestaan verder geen wonder middeltjes het is gewoon genetisch bepaalt.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 22:43

Ja dat dacht ik al maar denk vraag eens wat de eigenaar was van mening dat wanneer je het bij punt het vast weer langer wordt. Maar voorbij iets onder neem denk eens bokt raadplegen

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:19

Ik dacht dat de manen van mijn haflinger ook stilstonden... Maar zag nu toch dat er een aantal plukken een stuk langer lijken te worden. Wondermiddeltjes bestaan helaas niet, maar ik heb het idee dat als je af en toe de dode puntjes wegknipt dat het dan een stuk sneller gaat :)

Jettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 01:45

Wij hebben het met onze shetjes ook. Lotje heeft heel haar leven al korte manen. Haar dochter en kleinzoon ook. Terwijl ze er helemaal niet aan schuren. En we hebben er ook 1 die wel lange manen heeft. Dat had zijn moeder ook (die is helaas overleden vorig jaar) Het is dus waarschijnlijk gewoon erfelijk bepaald. Helaas geen wondermiddel voor... Maar hij heeft wel hele mooi dikke manen zeg!

joossws

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:30

Je zou vlechtjes in kunnen doen, maar dan moet je wel zeker weten dat je haf niet schuurt ! Anders heb je geen mane meer haha :')

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:07

Nee, wondermiddeltjes bestaan niet, maar ik heb gemerkt dat de manen vij mijn haf gingen groeien nadat ik er regelmatig Hair Serum van Action in deed. Langzaam worden ze langer ze blijven mooier door dat spul.

Linniehw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:57

Zonde he, mijn haflinger ook zomer exceem. Van de zomer kort ook ondanks de deken en van de winter lange manen tot onder de hals door!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 13:02

ok gelukkig doet ze niet meer zo veel schuren