Zoek: bonte halfbroer van mijn Khavanna (moeder Cocktail)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Zoek: bonte halfbroer van mijn Khavanna (moeder Cocktail)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 16:11

Mijn bonte merrie Khavanna wordt in mei 4 jaar. Zij is in mijn bezit sedert dat ze veulen van 6 maanden was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar moeder is Cocktail (een zwarte kruising tussen een Fries (?!?) en een Haflinger, zelf geboren uit een Haflinger moeder), Cocktail heeft jaren gestaan bij de Huifkarverhuur "De Vijftig Bunder" in Midlaren (Drenthe).Daar is ook mijn paard Khavanna geboren, uit Cocktail en een zwartbonte KWPN tuigpaardhengst van de bekende heer Roelfsema (wonende te Zuidlaren).
Nu kwam mij ter ore dat Cocktail daarvoor een bont hengstveulen heeft geworpen, van eveneens een bonte hengst, maar een ANDERE dan de vader van Khavanna.

Zij heeft dus een oudere halfbroer, die, naar verluidt, echter enorm veel op haar lijkt!

Khavanna is een leuke, maar hele pittige juffrouw, die dit jaar beleerd gaat worden!

Graag kom ik voor vergelijk van karakter/uiterlijk en eventueel foto-uitwisseling in contact met deze halfbroer. Of met mensen die hem kennen/ gekend hebben/hebben.
Helaas weet ik de naam van deze bonte halfbroer niet.

Wie zet mij op het juiste spoor?

Op de foto's is Khavanna een stuk jonger dan nu, uiteraard.

terpentijn

Re: Zoek: bonte halfbroer van mijn Khavanna (moeder Cocktail)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 12:25

He-le-maal niemand in Noord Drenthe die iets weet?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 17:21

Nog steeds niemand?!?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 15:38

Is er nou echt niemand die Khavanna haar (half)broer kent?

NikkiTimmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:57

Nee sorry ik kom niet uit Drenthe! Maar wel een super leuk paardje! *\o/*

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 16:01

Die (half)broer schijnt dus enorm (ook qua aftekeningen) op Khavanna te lijken en nog ergens in de buurt te staan, maar ik kom niets verder.... helaas weet ik zijn voornaam niet.

Soms is 't zoeken naar een speld in een hooiberg.... maar soms ook duurt het jaren en dan opeens leest iemand iets.... ik blijf zoeken en hopen!

margje_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:56

Jij zocht hem dus ook al Terpentijn!
NOu hij is bij mij hoor!

Groetjes Margje

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 13:35

Had net in mijn Khavanna-beleringstopic over de ouders van Andor en Khavanna gepost.
Heb Andor gevonden, en heb hem vorige zomer op bovengenoemde camping opgezocht. Daar stonden zowel hij als zijn moeder Cocktail nog!

Toen was Andor nog van iemand anders, blijkbaar heb jij hem sindsdien. Toen ik er was had hij intens slecht verzorgde hoeven, overigens, er werd door die eigenaars niet veel mee gedaan.
Er zijn flinke veranderingen op het Huifkargedeelte van de Bult geweest, dus zou dat de reden kunnen zijn dat Andor te koop is gezet.
Andor is een stuk groter en forser dan Khavanna.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:56

terpentijn schreef:
Had net in mijn Khavanna-beleringstopic over de ouders van Andor en Khavanna gepost.
Heb Andor gevonden, en heb hem vorige zomer op bovengenoemde camping opgezocht. Daar stonden zowel hij als zijn moeder Cocktail nog!

Toen was Andor nog van iemand anders, blijkbaar heb jij hem sindsdien. Toen ik er was had hij intens slecht verzorgde hoeven, overigens, er werd door die eigenaars niet veel mee gedaan.
Er zijn flinke veranderingen op het Huifkargedeelte van de Bult geweest, dus zou dat de reden kunnen zijn dat Andor te koop is gezet.
Andor is een stuk groter en forser dan Khavanna.

De camping is verkocht, daarom zijn de paarden ook verkocht ;) Hebben jullie contact met de eigenaar van cocktail? Anders kan ik wel even een fb linkje sturen?

EDIT, ik heb volgens mij van beide nog veulen foto's

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 17:04

Op dit moment niet, maar ik had eerder dit jaar nog wel sporadisch contact met Chantal. (als zij Cocktail nog heeft) Ik had ook gehoord dat de boel was verkocht, maar wist dat niet 100 procent zeker, dus daarom ook niet geplaatst. Nu wordt het me ook duidelijker waarom Andor is verkocht.

Facebook heb ik niet.

Die foto's zouden leuk zijn, ik heb khavanna niet van de Bult vandaan gekocht, overigens, maar als halfjaarsveulen van iemand uit Zuidlaren (zij liep toen bij de Molen De Wachter in het weiland).