Welke hengst voor mijn bonte pony merrie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Naomii_

Welke hengst voor mijn bonte pony merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 10:30

Hallo allemaal,

Als pony een jaar of 6 is wil ik er heel graag laten dekken. Mijn vorige paard is overleden en ik heb nog steeds veel spijt dat ik niks van haar over heb in de vorm van een nakomeling. Het is dus iets wat ik wil fokken voor mij zelf.
Madam heeft namelijk geen papieren.

Ik zal een klein paspoortje van haar maken.

Naam: Bon Bon
Kleur: Bonte merrie
Meet: 1.52 m
Is nu nog net even te jong om haar dit jaar te laten dekken. Wellicht volgend jaar of dat jaar daarop.
Heb dit topic aangemaakt, om te kijken of jullie leuke hengsten voor haar weten.

Ik ben zelf helemaal weg van de stoeterij Du Bois, maar omdat mijn merrie geen papieren heeft weet ik niet of ik dat zomaar kan doen.

Hier een foto van haar!

Afbeelding
Afbeelding

Ik zou heel graag een leuk bont veulentje van haar krijgen, maar ik weet natuurlijk niet of ze bont door gaat geven.
Nakomeling niet groter als 1.55m. ik ben zelf een ukkie!

marjolein88

Re: Welke hengst voor mijn bonte pony merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:50

Uiteraard is het ook mogelijk om een merrie zonder papier/bekende afstamming te laten dekken door een Du Bois hengst.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:26

Je moet vooraf goed bedenken dat het veulen niet zomaar ook als jouw merrie zal zijn. Niet qua uiterlijk en niet qua karakter.
Daarnaast moet je altijd in je achterhoofd houden dat je altijd voor de moeilijke keuze van toch verkopen kan komen te staan. Je weet namelijk niet hoe je leven er over een jaar uitziet en derhalve is het niet verstandig om een merrie zonder papieren te dekken.

Maar goed...je gaat het waarschijnlijk toch doen..en daarom raad ik je aan om een foto te plaatsen zonder zadel erop want het is met zadel niet goed te beoordelen hoe de ruglijn verloopt.
Ik vermoed echter dat ze week is op de lendenen.

Bij de hengst er dus opletten dat deze een goede rug heeft en een goede croupevorm want die vind ik bij de merrie te schuin.
Vind het verder een aansprekend paard.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 12:56

marjolein88 schreef:
Uiteraard is het ook mogelijk om een merrie zonder papier/bekende afstamming te laten dekken door een Du Bois hengst.

:D Ik ben helemaal weg van Don Cremello Du Bois!
Mijn eerste keus gaat daar naar!

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 12:57

NatasjavE schreef:
Je moet vooraf goed bedenken dat het veulen niet zomaar ook als jouw merrie zal zijn. Niet qua uiterlijk en niet qua karakter.
Daarnaast moet je altijd in je achterhoofd houden dat je altijd voor de moeilijke keuze van toch verkopen kan komen te staan. Je weet namelijk niet hoe je leven er over een jaar uitziet en derhalve is het niet verstandig om een merrie zonder papieren te dekken.

Maar goed...je gaat het waarschijnlijk toch doen..en daarom raad ik je aan om een foto te plaatsen zonder zadel erop want het is met zadel niet goed te beoordelen hoe de ruglijn verloopt.
Ik vermoed echter dat ze week is op de lendenen.

Bij de hengst er dus opletten dat deze een goede rug heeft en een goede croupevorm want die vind ik bij de merrie te schuin.
Vind het verder een aansprekend paard.

Ik zal zo eens kijken voor een stand foto zonder zadel.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:22

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:29

Annash schreef:
Ik heb Dylano du Bois ook nog in de aanbieding... :)
Meer informatie kun je hier vinden: http://www.shannaalderliesten.nl/dylano-du-bois.html

Leuk ding zeg!!!

Waar ik bij cremello bang voor ben is dat er een veulen uit komt met maan oogjes en daar houd ik persoonlijk niet heel erg van.. Verder vind ik het paard echt geweldig en ben ik heel erg verliefd op hem! Zo te zien heeft Dylano ook geen maan ogen.

Heb jij er verder geen problemen mee dat mijn pony niet in de papieren staat?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:30

Nee, wat mij betreft niet. :-) Dylano heeft inderdaad geen maanogen.

En bedankt voor je compliment, ben zelf ook heel blij met 'm. :D

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:30

Je kan eens kijken bij de bonte hengst Picasso van Knedo uit Wijdewormer.

Is mooi en heeft een ontzettend fijn karakter wat hij ook doorgeeft, erg all-round (springen, dressuur en cross)
Dekgeld is heel netjes (dacht rond de € 150,-/€ 175,-)

http://www.knedostables.nl/node/19

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:35

Dat vind ik inderdaad een hele mooie en correcte pony.
Die zou ik zeker in overweging nemen TS.

Edit ik doel op de pony van Annash

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 15:09

Ik heb al wat PB contact gehad over Picasso met iemand.

Ook met Annash, heb ik PB en mail contact gehad. Mijn voorkeur gaat wel eerder uit naar een Du Bois.
Vriendin van mij op stal heeft er ook een veulen van die is inmiddels 2 jaar en een super leuke merrie! Fijn karakter! van daaruit ben ik toch gek geworden van de hengsten van Du Bois!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:24

_Naomii_ schreef:
Annash schreef:
Ik heb Dylano du Bois ook nog in de aanbieding... :)
Meer informatie kun je hier vinden: http://www.shannaalderliesten.nl/dylano-du-bois.html

Leuk ding zeg!!!

Waar ik bij cremello bang voor ben is dat er een veulen uit komt met maan oogjes en daar houd ik persoonlijk niet heel erg van.. Verder vind ik het paard echt geweldig en ben ik heel erg verliefd op hem! Zo te zien heeft Dylano ook geen maan ogen.

Heb jij er verder geen problemen mee dat mijn pony niet in de papieren staat?

Een kenmerk van cremello zijn = dubble verdunning van creme gen op vos = zijn de blauwe ogen maar daar blijft het bij omdat bij enkel verdunning = cremello op bruin bont bij voorbeeld = krijgt je altijd bruine ogen. Dus over die blauwe ogen (het zijn zeker geen maanogen) hoeft je absoluut geen zorgen over te maken.

Met Don Cremello hebt je kans op palomino, valk of smokey black, wel of niet dan met bont (maar dit laatste ligt aan je merrie ;) )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:26

Over die blauwe ogen hoeft TS zich idd geen zorgen te maken. Mijn voorkeur zou ook, ook wat betreft de bouw, eerder naar Don Cremello gaan.
Bovendien heb je dan meer kansen op een leuk kleurtje, cremello is in de hedendaagse kleurenfokkerij tenminste nog bijzonder (zijn niet zoveel goedgekeurde hengsten met deze kleur) en er is meer bekend over zijn nakomelingen, ook niet onbelangrijk omdat de TS nog nooit eerder met deze merrie heeft gefokt.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:37

Daarnaast is Don Cremello du Bois een goedgekeurde hengst en heeft hij inmiddels al een goedgekeurde zoon!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:15

en hij is ontzettend lief!
Sowieso heeft marjolein alleen maar top hengsten, maar crempie was mijn favo wou floor laten dekken door hem ;)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 12:21

Ga je ook mee aman als aniek en ik bij Du Bois stoeterij gaan kijken?

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:51