Ik ben voor mijn 1.60 Lupicor x Uniform x Joost op zoek naar een groot fokkende springhengst. Hij moet een goed karakter hebben, geen supersensibele karakterhengst.
De merrie is correct gebouwd, alleen klein dus.
Ik hoop hier op namen te komen waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Dekgeld ga ik tot een euro of €1500,-
Laatst bijgewerkt door Hamont op 03-03-13 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Carliijn
Geplaatst: 03-03-13 15:12
Ik ben niet bepaald thuis is het fokken.
Maar ik heb een springefokte merrie, vrij groot, vreselijk koel in de kop van de hengst Warrant.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 03-03-13 15:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Thunder van de Zuuthoeve? Geeft maat en een goed karakter.
muc
Geplaatst: 03-03-13 15:47
Ik heb ook een 1.60m merrietje en ben door iemand die in de hengstenkeuring van het kwpn zit geadviseerd om met Arizona te dekken. Deze hengst is nog niet zo bekend maar moet heel veel vermogen doorgeven, heel erg vergrotend tevwerken en een mooie galop. Misschien is dat wat. De merrie moet wel veel bloed hebben maar dat is bij jou denk ik geen probleem.
indorado... super bewezen, en wordt in dekgeld verlaagd.
NinetyFour
Geplaatst: 08-03-13 14:24
Als je alleen naar de indexen kijkt, zijn Indorado en Zirocco Blue misschien wel een optie. Ze vergroten allebei behoorlijk en hebben ook nog eens een hoge springindex.
Warrant i zeker leuk, ik heb inmiddels een fokadvies van het kwpn gekregen , daar zat ook een Numero Uno zoon bij namelijk El Primero. Een jonge hengst. Deze ga ik 3-4 bekijken bij stal Hendrix.
Ook El Clarimo, Chello 3 en Alicante stonden er in maar El Primero spreekt me het meest aan. Ook wel spannend, zo'n nieuwe hengst
Chello III is erg de moeite waard, ik hem hem op de afgelopen hengstenshow even staan aaien super nuchter, voegt wat toe aan beweging en mooi. Of hij ze groot geeft weet ik niet uit de Contender lijn zijn ook wel veel "ponies " gekomen voor meer maar is hij niet de eerste waar ik aan denk.
Uno zelf is weer niet het fijnste karakter ik heb dit jaar met Van Gogh gedekt. Maar mijn merrie geeft altijd kastelen dus de maat is het laatste waar ik me zorgen over maak.wam Overigens dat je merrie klein is wil niet zeggen dat ze ze ook klein geeft.
Cantos gaf ze ook wel klein en beknopt, ik wil de ook iets minder lang en grof fokken, maar op mijn merrie (1.68) kwam er echt een kolossaal veulen uit.
Ik zou in de eerste plaats voor een hengst gaan met wat maat die je echt aanspreekt op de kwaliteit.
Hoe groot zijn de merries aan moederskant. Ik fokte met een merrie onder de 1.60m. Moeders kant was ook niet supergroot en keek naar hengsten met zelf maat plus een moederlijk met maat. Dat kreeg ik als advies en tot nu toe zijn alle veulens boven de 1.60m geworden
besita
Geplaatst: 16-03-13 19:18
Cardento ? Warrant is door de jaren heen dan wel "koeler " geworden maar je kan niet zeggen dat ie als jong paard een makkelijk heerschap was ...we zijn niet allemaal een H vd Pol laten we dat niet vergeten Marius Claudius Asca Z Vigo d'arsouilles
Laatst bijgewerkt door besita op 16-03-13 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Bodinus? Vind ik zelf een prachtige hengst en fokt lekker groot. Hier loopt nu een 2 jarige Bodinus, die is nu even groot als een 3 en 4 jarige Dubai. Het is echt een grote! Mooi dier om te zien ook.