Stal Ysselvlied

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TornadoSchat

Stal Ysselvlied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 10:21

Ik weet niet zo goed waar ik het moet zetten.

Ik en mijn vrien hebben de pony van onze dromen gevonde.
Maar ter alle zekerheid ga ik hier wat vragen over de referenties van de stal.

Stal Ysselvliedt, ik zelf ken helemaal niets van deze stal, aangezien ik zelf in belgië woon.
Maar als iemand die hier ooit een paardje heeft gekocht lmij kan vertelle of ze goed werken enzovoorts.
(want ik kan helaas het paardje zelf niet gaan bekijken, want wij hebben geen auto en openbaar vervoer is 4,5 uur als we al niet verdwalen...)

Groetjes

stalmilagro

Re: Stal Ysselvlied

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:46

Welshjes zijn dat toch die zijn heel bekend maarja dat zegt nog niks over de pony?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:49

Een pony NOOIT ongezien kopen van iemand die je niet kent. De pony kan er nog zo leuk uitzien o foto's, hoe hij/zij in werkelijkheid is zie je niet op de foto.

Als het echt je droompony is, dan kun je ook de tijd en het geld vrijmaken om te gaan kijken.

TornadoSchat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 15:24

Aangezien hij onbeleerd is ga ik er daar nog niet veel wijzer worden. ,natuurlijk valt zijn gedrag wel te kennen. Maar als ze hem brengen en hij zou een echte rotzak zijn heb ik al gezegt dat ze hem terug mogen nemen. Ik zoek gewoon rescensies over de stal.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:25

is dat die in wezep (of ergens daar in die buurt?)

TornadoSchat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 15:29

M_D_H schreef:
is dat die in wezep (of ergens daar in die buurt?)

Ja het is in wezep. :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:32

ga eens even voor je vragen, een aantal oud-klasgenoten van mij hebben daar stage gelopen...
maar van wat ik er zelf over weet is het een bekend bedrijf met betrekking tot de welshjes en hebben ze een goed lopende ruitersportzaak daarnaast...

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:40

Stal ysselvliedt is een hele bekende welshfokker. Ik ken ze een klein beetje en niks anders dan lof.
De pony's zien er goed uit en degene die ik ken zijn ook vriendelijk, maar dat verschilt per pony natuurlijk.

Ze gaan de wereld rond voor hun pony's en dekkingen. Heel veel succes.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:41

Ik ken hun wel! Hun fokken inderdaad met Welshjes en het is een erg geschrikt adres voor goede kwaliteit pony's :j

TornadoSchat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 15:46

Dan heb ik er wel een goed oog in. aangezien ze de pony omschrijven als een super brave leuke beweger.
Natuurlijk als je niet kan gaan kijken wil ik wel zekerheid dat ik wel bij een goede stal ga enzovoorts.
Dankjulliewel

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:11

Eerlijke stal, nette voorzieningen en hart voor alle paarden. Wij hebben onze merries regelmatig daar achtergelaten om te dekken, goede begeleiding!
Wel zijn de ponys goed aan de prijs, maar dat is aan jezelf wat je daarmee wil.
Ik zou een onbeleerde pony er ongezien durven kopen, maar toch zou ik advies willen geven die 4 uur desnoods met de trein te doen,het is eenmalig, maar stel dat het toch niet is wat je verwacht, of hij heel ander gedrag vertoont dan jij hoopt, of net niet naar jouw smaak beweegt?

Maar komt die stal hem dan brengen? Dan zou je bij echt geen klik of hevige twijfel de benzine vergoeden en het dier alsnog niet kopen, wel van tevoren overleggen!
Maar is het niet makkelijker er een dagtochtje van te maken met een huurauto en geleende trailer?
Altijd leuk paardjes kijken, en er staat genoeg, misschien valt je oog op heel wat anders...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:56

F-AM -> WPC

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:48

Ysselvliedt is een goede en bekende welsh fokker.
Maar ik zou echt de pony even bekijken, voordat je haar/hem gaat kopen.

Heb je een link van de pony die je graag wil kopen? Ben benieuwd namelijk.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:54

Gewoon gaan kijken. Je koopt een levend dier, geen auto. Straks staat dat beest tig uur op de trailer en bevalt hij niet. Kan hij dat hele stuk terug reizen. Ik ben zelfs in Wales gaan kijken naar ponies om te kopen.
Stal IJssevliedt is een goede stal, veel keuze en ponies zien er netjes uit. Maar een karakter kun je niet zien via een foto.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:49

Hey landgenoot !
Ik heb net ( 2maand) geleden bij Harold , stal Ysselvliedt, een Welsh A hengst gekocht.. zonder hem te zien op voorhand(terwijl ik normaal verschillende keren ga kijken en DA controle en RX laat doen).Best spannend, ik was op foto erop verliefd geworden..en nu nog steeds. Hij had een filmpje gemaakt zodat ik hem kon zien bewegen. Mijn vriend is hem erna gaan halen. Het is een heel eerlijke fokker en bekend in het milieu wereldwijd. Ik zou er zo terug met mijn ogen toe een pony kopen want hij heeft echt goede en kwaliteitsvolle ponies. Als ik ooit een merrie koop, zal ik bij hem eerst kijken. Ik raad hem zeker aan.