Prijzen Foresters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eve_creation

Prijzen Foresters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 00:05

Beste allen,

Ik ben nieuw hier op het forum. Na lange tijd begint het toch weer te kriebelen, een eigen pony.
Nu is mijn vraag aan jullie wat de gemiddelde prijzen zijn van de new foresters.
Ik denk aan een jonge pony, goede afstamming, merrie (eventueel ster merrie) en mag beleerd zijn maar hoeft niet.
Ik hoor prijzen van rond de 3000 euro, is dit reëel?

Ik ben benieuwd!

Groetjes Evelien

spookertje

Re: Prijzen Foresters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:51

grote of kleine maat?
hier in belgie kan je voor minder ook al een nf grote maat met papieren kopen, natuurlijk moet kwaliteit betaald worden.
maar een jonge pony die nog niet zadelmak of doorgereden is moet je zeker voor zo'n 1500 a 2000 kunnen kopen.
ik ken hier in mijn kennissenkring wel enkele fokkers die aan die bedragen verkopen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:51

Ja hoor, met dat budget moet het niet moeilijk zijn om een goede pony te vinden :) .

eve_creation

Re: Prijzen Foresters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 17:02

Mijn vraag is niet of dat ik voor 3000 euro een pony kan kopen, maar of
het reeel is om dit te betalen voor een jonge (kwaliteitsvolle) pony?
Wat zijn de prijzen op dit moment?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:25

Klinkt misschien raar, maar ik zeg al een paar jaar: wat de gek ervoor geeft.
Het hangt er o.a. vanaf waar je wilt kopen en vooral wat je doel is. Of je met een mooie of aparte lijn wilt fokken, of je de sport in wil, of je gewoon fijn recreatief met een mooie pony wil rijden.
Een kwaliteits(fok)merrie uit bewezen lijnen van gerenommeerde fokkers kost allicht een stuk meer als een mooie jonge merrie uit een gelegenheidskruising.

Voor mijn tak van sport (mensport) zou ik nu op dit moment in ieder geval geen 3000 euro over hebben voor een jonge, onbeleerde pony.

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:44

3000 is ruim voldoende voor een leuke, brave en doorgereden pony met een mooie bloedlijn. Paarden kosten echt geen drol meer. Kijk maar naar de hoeveelheid paardenvlees die overal in wordt gestopt vanwege de lage prijzen. Blijf goed kijken op marktplaats en laat je niet gek maken door asociaal hoge vraagprijzen. Er zit een groot verschil tussen werkelijke waarde en gevoelswaarde.