Papierloze haflinger, daar heb je niks aan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Papierloze haflinger, daar heb je niks aan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 15:48

Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van.
Mijn haflinger heeft geen papieren en als ik dan met iemand sta te praten krijg dus bijna ook altijd de vraag wie haar ouders zijn. Als ik dan zeg dat ze papierloos is, is ze ineens niet interessant meer.

Het lijkt ook wel of je nergens meer gezellig mee kan praten als je paard/pony geen papieren heeft. Erg jammer vind ik dat.

vanLotje

Re: Papierloze haflinger, daar heb je niks aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:50

Wat maakt het voor jouw uit of een ander vind dat 'ie niet interessant is, vraag ik me af....

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:51

Tuurlijk maakt dat uit, is toch niet leuk als iemand je paard meteen gaat beoordelen op de papieren? En niet op hoe lief ze is, of wat ze goed kan?

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:52

Eh? So what? Als jij plezier maakt met je haf, dan maakt het toch niet uit wat andere daarvan vinden?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:52

Lekker belangrijk :D
Ik heb ook zo'n papierloze haf. Best jammer omdat je niet kan uitzoeken wat familie is.
Maar verder: op papier kun je niet rijden, niet mee knuffelen en geen lol mee hebben. Dus niet belangrijk :D

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:53

Ts, dat geeft al toch al aan met wat voor mensen je praat? Als jij er lol mee hebt, dat is het belangrijkste ;)

FriesWytske

Lous schreef:
Mijn haflinger heeft geen papieren en als ik dan met iemand sta te praten krijg dus bijna ook altijd de vraag wie haar ouders zijn. Als ik dan zeg dat ze papierloos is, is ze ineens niet interessant meer.

Het lijkt ook wel of je nergens meer gezellig mee kan praten als je paard/pony geen papieren heeft. Erg jammer vind ik dat.

Volgende keer het volgende zeggen:
Wist niet dat je op papier kan rijden.

Lekker laten l.ullen. Als jij maar plezier hebt met je haflinger.

vanLotje

xBalou schreef:
Tuurlijk maakt dat uit, is toch niet leuk als iemand je paard meteen gaat beoordelen op de papieren? En niet op hoe lief ze is, of wat ze goed kan?

zal wel aan mij liggen, maar dat zou mij dus in het geheel aan de bips oxideren...

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:54

Jep ik ken het! Ik heb een heel leuk bontje! Echt een onwijs leukie..
Veel mensen zeggen dat ook tegen me, tot dat ze vragen wie zijn de ouders?
I dont know! Pony is gelijk niet zo leuk meer als dat ze daarvoor was..

Toen ik haar kocht als jaarling zei zelf een keer iemand tegen me.. jahoor zo'n bij elkaar geraapt ding koop je toch niet.. er hangt niet een papier aan! So wath???? ik ben verliefd op mijn pony en niet op ze ouders! Come on!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:54

Is een beetje jammer, maar er zijn toch nog veel leukere dingen om over te kletsen dan over papieren.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:55

Vraag me wel een beetje af met wat voor types je dan praat?

In mijn gehele paardencarriere kon het nooit iemand ook maar iets schelen of mijn paarden papieren hadden (nee dus)

Het heeft vier benen en het hinnikt en je kunt erop rijden. Wat boeien die papieren?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:57

Lous schreef:

Klopt als het gaat om het fokken met of het achterhalen van de merrie en de hengst van je paardje. In feite puur officieel heb je dus geen haflinger maar een pony.

Zo is het ook bij ons in het stamboek met merens zonder papieren dat zijn pony's en geen merens. :(:)

Klopt natuurlijk niet als het gaat om mee te rijden en van te houden.

Fijn genieten van je leuke Haf hoor.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:58

Amaris schreef:
Vraag me wel een beetje af met wat voor types je dan praat?

In mijn gehele paardencarriere kon het nooit iemand ook maar iets schelen of mijn paarden papieren hadden (nee dus)

Het heeft vier benen en het hinnikt en je kunt erop rijden. Wat boeien die papieren?

Ik ging een keer op een hele dure stal kijken.. Woon daar vlak bij namelijk..
Ik kwam daar in me nette leren rijlaarsjes aan, paps rijd een leuke auto en ik had een dure jas aan.. ik werd eerst van top tot teen bekeken en toen ze dachten oja dat is wel serieus kwamen ze naar me toe.. Toen ze vroegen wat voor paard ik had.. zei ik heel leuk uuhh en bonte.. ja nee zegt die man dat bedoel ik niet wat hangt er achter? qua papier? Oooh geen idee antwoorde ik.. nou werd aangekeken met een blik, kind wat doe je hier dan nog?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:59

Lekker negeren. Had op mijn oude stal een meisje met een heeeeeel goed paard (op papier) maar heb nu met mijn 'ezel' (zoals zij altijd zei) nu meer bereikt dan haar. Lekker hard om lachen en lekker genieten van je beessie!!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:04

lekker boeie of een paard papieren heeft of niet!
Het gaat erom of je er veel plezier van kan hebben, en het kan knuffelen
of het je steun en toeverlaat is..
in 2 woorden : Echte vriend!

lekker laten gaan... jij weet wel beter;)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:04

Pffffft,

Ik heb een papierloos paard. Voor mij het beste paard ter wereld. In zijn entingsboek staat Lusitano, en hij heeft een type brandmerk dat daar bij zou kunnen passen.
Maar daar kwam ik pas achter toen ik hem al had, Lusitano dus.

Ik weet niet wat zijn afkomst is. Ben er een beetje nieuwsgierig naar, dat wel. Maar mijn paard wordt er geen spat beter van.

Kijk, ik heb een paard zonder papieren, waar ik buiten alles mee kan. Kan er mee langs een drukke weg, kan er mee het bos in. Ik kan alleen op pad of met meerdere. Ik kan hem voor de kar zetten, erop rijden, of zelfs aan de fiets of aan de hand meenemen.
Hij heeft een karakter dat ik geweldig vind. Wat kan het mij dan schelen hoe zijn vader en zijn moeder heten?
Ik ken zat mensen met een paard met stamboom, en dan geen zielige stamboom ook. Die eigenlijk geen lol met hun paard hebben. Het dier voldoet toch niet helemaal aan de verwachtingen, sportief gezien. Of is zo druk dat ze er niet mee de weg op kunnen.
(uiteraard ook mensen met stamboompaarden die wel lol hebben, voordat mensen hier weer over vallen)

Geef mij mijn vuilnisbakkie maar.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 16:09

Ik heb lol met mijn knol, rijd western sinds kort en ze heeft een heel fijn karakter, een echte knuffel.
Maar ik kan nergens echt aansluiting vinden, steeds gaat het weer/eindigt het weer op/ over keuringen, familie en papieren, dat vind ik zo jammer.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:09

Dan is het probleem niet dat je geen leuke pony hebt, maar helaas dat het gewoon geen leuke mensen zijn...

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:10

ik zou niet eens een beest willen van rond de €15000 eu.. veel te bang dat ie was breekt!
Daar gaat je geld! Paard moet wel een beetje paard kunnen zijn hoor, en niet dat ik bij elke pas moet denken oef kijk uit voor me portomonee haha..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:11

Heel herkenbaar, zo belangrijk dat papier. Niet dus :D . Wij hebben zelfs het omgekeerde gehad. Onze oude merrie Karuna was zo papierloos als ze maar kon zijn, haar kwpn vader was bekend en in zijn dektijd ook vrij goed. Iedereen maakte haar uit voor stomme slome rotbok, worst, alleen geschikt voor de slacht, dikke stomme knol, niks waard enz.

Tot iemand een keer bij een kwpn veiling die op stal was in haar haar vader herkende in haar hoofd. :') dit mannetje kwam aanlopen trekt een idiote partij briefgeld uit zijn zak en wilde serieus 15000 gulden voor haar betalen. Voor de papierloze raargekleurde stomme bok. Waar we trouwens 700 gulden voor betaald hadden met zadel en hoofdstel. Sinds die tijd werd Karuna heel anders benadert en bekeken door iedereen, echt idioot gewoon. :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 16:13

Haha kijk, dat is nou weer eens leuk om mee te maken. :D

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:16

een paard is een paard
lief of een draak
papier leg je in de kast
liever een schat zonder papier dan een draak met ster
wat kan het je allemaal schelen jij hebt er tenminste 1
daar zijn er heel veel jaloers op hoor
heel veel geluk met je topper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:18

leuke reacties hier, maar ik weet nog dat ik een papierloze KWPN merrie te koop had op Bokt... een commentaar dat ik over me heen kreeg op Bokt. Dat ze niets waard zou zijn want geen papieren en een merrie...
Ze was toen vier inmiddels loopt ze succesvol in het Z ( dressuur ).
Dus genoeg Bokkers die inderdaad zo reageren.

Trek je er niets van aan dus.

Ik heb een haf, met mooi papier. Want dat vind ik leuk, en voor het fokken belangrijk. Maar als het voor jou er niet toe doet, lekker niets van aantrekken.

Dat mensen vragen wie de vader is vind ik niet raar. Het haflinger wereldje is klein, dat is gewoon interesse.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 16:20

Maar dan zou je ook kunnen zeggen dat je dat jammer vind omdat je wel nieuwsgierig bent naar wie haar vader zou zijn, dat vind ik fijner dan te horen ''O'' en dat ze daarna zonder verder nog iets te zeggen weglopen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:24

maak je niet druk, ik heb ook een papierloze haflinger.
Nou, het is een schatje. Of die nu papieren heeft of niet ik ben er hartstikke blij mee.
Mijn eerste haflinger zat ook papieren bij die heb ik 5 jaar gehad.
Vader was Aloyd, ik heb nog nooit zo'n rotknol gehad.
En gemeen!!!! -:(-
Zo stond je haar te aaien en zo had je een hoef voor je kop.
Maar volgens had die iets in zijn koppie.