[TI] Sokken wit houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quelleke

Sokken wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:16

Wij hebben een tinker met redelijk wat sok het probleem is dat ik deze in de zomer mooi wit kan houden maar in de winter is dit een ramp
met het koude weer geweest was ik deze niet zo graag en dan zijn die rap bruin. Hij wordt dan natuurlijk ook minimum 9u / week bereden.
Nu vraag ik mij af hoe ik die sokken mooi wit kan houden zonder overvloedig te wassen.
Ik heb ze onderaan al wat korter geknipt omdat dit ook makkelijker is om nieuwe hoefijzers te leggen.

Ik weet niet of hier al een topic over is :s

cp112

Re: Sokken wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:18

Niet :D
Beetje babyolie wil ook wel helpen, of van die detangler van Cowboy magic, dit werkt namelijk ook vuilwerend.

Quelleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:19

hmm heb babyolie liggen voor zijn neus en mondhoeken zacht te houden we zullen dit eens proberen :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:28

Joh loslaten, gaat je echt niet lukken als je ze een beetje paardwaardig wilt houden

Quelleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:31

ja ik heb er minder problemen bij dan mijn zus
maar mijn zus is dan ook 7 jaar jonger en echt zo in de periode van ik wil alles in orde en mooi hebben.
heb het ondertussen al uit haar hoofd gekregen om hem elke week te gaan wassen dat was al een hele prestatie

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:48

Niet , heb ze hier allemaal met poepbruine sokken rondlopen , gaat wel weer weg als het voorjaar wordt , hihih

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:23

Waarom wil je dat zijn sokken wit blijven? Mijn ruin staat in een hele droge wei en heeft daarom redelijk witte sokken. Hij staat 24/7 buiten. Mijn merrie staat in een nattere wei en 's nachts op stal. Die heeft dus géén witte sokken.

Wat al gezegd wordt, gaat vanzelf wel weer over op het moment dat alles droger wordt en ze in drogere weides staan. Elke week wassen kan maar is níet goed voor de huid en vetlaag. Je kunt je er beter bij neer leggen, dat een Tinker die blij elke dag buiten komt gewoon geen witte sokken heeft.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:56

ik heb mazzel geloof ik. mijn tinker heeft 4 hoge witte sokken en zijn altijd wit. geen idee hoe want hij staat de hele dag buiten in een paddock die regelmatig modderig is. was ze niet doe er verder weinig aan eigenlijk. af en toe antiklit erin en een borstel erdoor

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:04

Mijn Tinker heeft officieel ook vier witte sokken, maar op dit moment zijn ze meer bruin. :P Al vind ik het nog wel meevallen hoor. Ik leg me er gewoon bij neer. :) Wassen ga ik echt niet doen als het koud is.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:47

Wat bij de achterbenen wel kan helpen is de staart invlechten: zo blijft die schoner en versmeert vervolgens de achterbenen ook minder.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:49

Niet. Het wassen is idd niet goed, aangezien je dan de beschermende vetlaag weg wast.
Mocht je in de buurt van t strand wonen, kun je regelmatig door zee rijden.
En anders wachten tot het voorjaar.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:14

Hier ook een altijd smerige Tinker, hij staat 24/7 op het land, kan droog staan als hij wil....maar hij kiest ervoor om lekker in de modder/sneeuw of op het natte gras te staan...

Zijn sokken zijn met slecht weer nog nooit schoon geweest, en ik vind het prima hoor, zolang het zijn sokken zijn en niet die van mij...

Na een regenbuitje lijken de de sokken soms wat schoner, maar ach, hij speelt en rent en is
gezond, gezonde voetjes., en dat vind ik toch het allerbelangrijkste.

En zn sokken wassen, lijkt mij niet zo verstandig, je haalt er de vetlaag mee weg.
Sokken knippen? zodat de niet zo smerig worden?...
Vind dat zo belachelijk staan..(Of het zou om medische redenen echt noodzakelijk zijn)

Nee hoor tis een knol en heeft een knolle-bestaan..

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:18

Lekker laten voor wat het is hij hoeft niet naar de keuring ofzo neem ik aan en knippen never nooit niet ! :o

Quelleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 20:10

furyke schreef:
Niet. Het wassen is idd niet goed, aangezien je dan de beschermende vetlaag weg wast.
Mocht je in de buurt van t strand wonen, kun je regelmatig door zee rijden.
En anders wachten tot het voorjaar.

wel het is op 20 min rijden van het strand en dat is geen probleem het probleem is de zee hij is bang van het opkomend water en dat is niet echt handig
vanaf dat het beter weer is gaan we eens gewoon aan de hand naar het strand en kijken of dat beter lukt hij is ook nog maar 6 jaar

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:47

Zoals anderen al zeggen da's een moeilijke/ bijna onmogelijke opgave :=

Maar door wit/ licht zand rijden, zeker als dat wat nat is, helpt :) evt als opgedroogd is nog eens doorborstelen en sokken zijn weer spik-en-span 8-)
of dus een paddock met wit zand aanleggen :D (voor bewijs: check bv maar eens de sokken van de tinker van bokker draaakje ;) 8-) )

Verder ga ik als het niet te koud is ook wel eens gewoon lekker waterspetteren in vijver/ meertje =:) da's lekker soort v "natuurlijke wasbeurt" :7