Geschoren Shetlanders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zwoezie

Geschoren Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 13:53

Ik vind het wel eens leuk hier een topic over te openen..

Hoe kijk jij hier naar? Ben je tegen Shetlanders scheren of niet?
En ik zou ook graag een foto zien van jullie geschoren Shetlander.

Ik laat één van mijn 2 merrietjes elk jaar scheren.. Wel als het weer wat beter is. 'k vind het persoonlijk mooier bij haar en toen ik haar pas had ( 2 jaar geleden) ruifde ze niet goed. Dus raadde ook de dierenarts mij aan om haar te laten scheren, aangezien ze toch wel last had van de warmte, toen was wel haar bloedwaarde ed. niet goed. Sindsdien doe ik het ieder jaar, het is een soort van gewoonte geworden bij haar.

Dit jaar zou ik het misschien ook wel bij mijn andere merrietje willen doen, zij is nog nooit geschoren. Maar ik zou dit ook eens graag bij haar willen zien + ik train haar altijd voor de jaarmarktkeuringen die ik doe en dan staat ze toch altijd behoorlijk in het zweet, dus ik denk dat het ook aangenamer zou zijn voor haar.

Nuja, zo ver mijn verhaal, ik hoor graag jullie kant! :)

Hier is trouwens mijn geschoren merrietje vorig jaar.
Afbeelding Ze is creme dun bont.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Geschoren Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:04

Voorgaande jaren heb ik ze altijd geschoren maar niet in het voorjaar maar in het najaar zodat ze de hele winter gewoon door konden werken.
Scheren in het voorjaar zie ik het nut niet zo van in, duurt misschien even voor ze de vacht gewisseld hebben maar zeker als ze buiten lopen hebben ze die vacht hard genoeg nodig.
Nu scheer ik alleen nog de borstjes kaal zodat ze het niet te warm hebben, ze lopen 24/7 buiten zonder deken.

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:07

k Heb vorig jaar voor het eerst mijn shet geschoren, in het voorjaar. Bij haar is het echt nodig, ze raakt dr vacht echt niet kwijt. In voorgaande jaren liep ze vaak t/m Juni met een (halve) wintervacht in de wei.
Was echt niet fijn voor dr. Dus ben wel blij zo met deze oplossing!

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:13

Ik heb zelf geen shet, maar weet van shets in mijn omgeving dat ze wel eens geschoren worden. Dit omdat ze met die volle vacht nog weleens last van luizen kunnen hebben en dan is scheren minder kwalijk dan al die agressieve antiluizen middeltjes...

Dus als het een noodzaak heeft dan vind ik scheren een prima oplossing. Anders gewoon lopen laten...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:09

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:41