eigenaar veranderen op stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

eigenaar veranderen op stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 14:17

Hallo bokkers!

Sinds een jaartje heb ik een zeer lieve fjord overgenomen van iemand uit Nederland.
Contract enzo is op mijn naam ondertekend, en in de verzekering etc staat hij ook op mijn naam.
Enkel op het stamboek niet..

Heb hier in het begin dat ik hem had voor gekeken maar uiteindelijk een beetje uit het oog verloren.
Ondertussen zit ik weer te googlen enzo, maar eigenlijk weet ik niet hoe en wat.
Moet ik hiervoor bellen naar het stamboek? Of geheel andere dingen doen?

jannegien

Re: eigenaar veranderen op stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:47

Je kan belletje doen naar het stamboek of mailtje wat je maar wil. Maar hou er wel rekening mee dat er geld aan vast zit aan het overschrijven op jou naam.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 14:59

En is dat dan voldoende? En ja daar ben ik me van bewust, maakt ook niet uit hoeveel, wil gewoon dat hij 'overal' op mijn naam staat, zodat er nooit misverstanden kunnen zijn :)

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:06

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:10

hm... betalen? haha
wat zijn de kosten daarvan? want ik heb precies hetzelfde als de TS, nu al bijna 2 jaar, natuurlijk is het leuk als ''mn gele'' ook bij het stamboek op mn naam staat, maar ik ga er geen hoofdprijs voor betalen, ze was zelf al duur genoeg :+

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:13

Ik geloof dat ik voor mijn shetlander hengstje 22,50 ofzow betaalde maar dat zou ik terug moeten zoeken.
Zeker rond die prijs.
Daar moet je dus al op rekenen, ze zullen verder voor zoiets toch geen hoofdprijs rekenen?
Na weken zeuren had ik eindelijk mijn paspoort terug en er was enkel een stempel en een sticker met mijn naam ingezet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:14

Kosten staan wel op de website. Ik had wel een handtekening van de vorige eigenaar nodig (was wel ander stamboek) op het stamboekpapier. De overschrijvingsmogelijkheid stond bij mij gewoon achterop het papier. Sticker voor het paspoort zat er ook bij, want paspoort heb ik niet opgestuurd.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 19:27

En moet je het paspoort dan altijd opsturen? Aangezien ze het paspoort van een vriendin haar pony van mij zijn kwijtgeraakt, na 4 maanden had ze die terug...

Ik wil namelijk niet ook zoiets meemaken..

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:28

ohjaa ik kan ook zelf op de site kijken xd
haha toch bedankt!! handtekening is wel te regelen, vorge eigenaar komt nog regelmatig langs.. (:

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:35

LOLLYYwood; ligt er aan wat je zelf wilt sommige mensen sturen geen paspoort op omdat ze geen zin hebben om er "te veel" geld aan uit te geven of zo (wordt als voorbeeld gebruikt is niet verkeerd bedoelt) om eerlijk te zijn moet ik eigenlijk ook nog het paspoort opsturen van die van mij alleen wegens omstandigheden heb ik het nog niet gedaan.

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:37

Als je iets opstuurt kun je het beter aangetekend doen .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:05

Als eigendomsbewijs is je ondertekende contract voldoende hoor,daar bestaan echt geen misverstanden over ;) Het is ook geen verplichting,alleen als je iets in de fokkerij wilt gaan doen is het echt nodig,anders niet.

Aan het overschrijven zitten altijd kosten verbonden,vaak krijg je wel korting als je lid bent van het stamboek.
Beste kun je gewoon even contact opnemen met het betreffende stamboek,zij kunnen je meer vertellen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:12

Bedankt iedereen! :)
En het is misschien een domme vraag, maar kan ik hem ook laten inschrijven in het fjordenstamboek van België?
Heb echt geen ervaring met stamboekpaarden, vandaar..

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:13

dan zou je denk ik even met het belgische stamboek voor fjorden paarden moeten vragen daar durf ik zelf niks over te zeggen, maar denk dat het niet echt een probleem zal zijn :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:49

Even contact opnemen met het stamboek in België,volgens mij geen probleem.Weet alleen niet of je dan ook met invoer toestanden te maken krijgt.Wel iets waar je rekening mee moet houden.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:43

Oke bedankt! :)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:22

Hij kan alleen in België ingeschreven (importeren) worden als hij in NL uitgeschreven (geëxporteerd) wordt. Kosten staan idd op de stamboeksite van NL en België en kwestie van aangetekende envelope naar jezelf erbij doen om zeker te weten dat je je paspoort weer bijtijds terug krijgt.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:25

Is dat wel zo Vivian? Ik meende dat alleen Nederland moeilijk deed over het uitgeschreven zijn bij een buitenlands stamboek. Volgens mij staat Dingo ook bij beide ingeschreven.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:00

Volgens mij wel, tenzij je hem alleen laat registreren en niet in het stamboek op laat nemen meen ik. Paard kan alleen geïmperteerd worden als hij ergens anders is geëxporteerd. Maar dat kunnen de stamboeken beter zelf uitleggen denk ik.