Ik kon geen topic vinden over precies hetzelfde aangezien de meeste zomereczeem, schilfers etc hebben.
Mijn hafje had volgens de vorige eigenaren (aankoop 11 maart 2012) geen stalgebreken en dergelijke,
maar na een tijdje begon de dame haar staart en een deel van haar kont rondom de staart te schuren, we kregen van mede stalgenoten te horen dat er een soort van mugjes in de lucht zaten die rond de avond eitjes gingen leggen in de staart. dat jeukt en daarom zou ze schuren... toen dus maar Efrata dode zee gel geprobeerd. dat moet er 2 keer per dag op maar aangezien ze op een pensionstal stond konden we dat maar 1 keer per dag doen. Toen konden we het redelijk in de hand houden maar ze is nooit helemaal gestopt, als ik het 1 dagje niet insmeerde was het meteen al weer raak. we waste de staart 1/2 keer per week met speciale shampoo tegen jeuk maar ook nu stopte ze nog steeds niet helemaal. Ze is toen naar een andere stal gegaan, daar werd het wel minder maar ook toen deed ze het soms nog. In de winter kreeg ze een deken op toen is het gestopt. maar nu zag ik 2 weken terug dat ze weer had geschuurd (knap met deken op) meteen weer dat spul er in gedaan daarna niet meer gezien en nu weet ik het niet want ze is bij een zadelmakmaker om opnieuw zadelmak gemaakt te worden. Heeft er misschien iemand een gouden tip of verklaring... Ik denk zelf dat ze het doet uit verveling ik heb namelijk nooit mugjes gezien en nooit eitjes in de staart kunnen vinden. Dat ze het nu ook al doet terwijl er nog niet eens muggen zijn is dan ook wel apart.
Dit was de allereeste keer dat ze had geschuurd:

alvast bedankt!!