Hengst voor Amati merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patoucha

Hengst voor Amati merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 16:12

ik wil graag jullie advies voor een goed passende DRESSUUR hengst voor mijn merrie.
Afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/399157

Zelf vind ik de appaloosa hengst Casanova C ook een erg leuke hengst. Denken jullie dat hij zou passen?
De merrie moet nog een ibop lopen om opgenomen te worden. Ik moet eerlijk zeggen dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Ze heeft een veulen gehad van Voice. Op zich wel een aansprekend veulen. Zelf vind ik dat ze nogal strak in dr rug is en te klein gebleven is. Is nu bijna 3 jaar en meet 1.55m, dus daar zit een verbeter puntje!

De merrie heeft een goed en snel achterbeen, dus daar wil ik dan ook niet op inleveren.
Het voorbeen mag van mij wat langer en minder stekerig
De merrie heeft een goed karakter en ook daar wil ik niet op inleveren.
Ook zou ik graag een hengst hebben die vergrotend fokt. De merrie komt uit een kleine merrielijn.

Ik heb niet echt een hele goede foto van haar, hier is ze 10 maanden drachtig van Voice
Afbeelding

hier is ze te dik maar minder uitgezakt :D
Afbeelding

Elisa2

Re: Hengst voor Amati merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:15

Ze is nu bijna 3 en te klein gebleven terwijl ze ondertussen al een veulen heeft gehad,begrijp ik dat goed? op welke leeftijd heeft ze het veulen dan gehad? dat kan invloed hebben gehad op de groei..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:17

Elisa2 schreef:
Ze is nu bijna 3 en te klein gebleven terwijl ze ondertussen al een veulen heeft gehad,begrijp ik dat goed? op welke leeftijd heeft ze het veulen dan gehad? dat kan invloed hebben gehad op de groei..

Nee dat begrijp je niet goed.
De merrie heeft eerder een veulen gehad.
Dat veulen is nu 3 en maar 1.55m

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:30

Sorry verkeerd gelezen..zie het nu..je hebt dus een hengst nodig die vergrotend fokt en geen strakke ruglijn vererft.heb je een betere standfoto van de merrie zelf? ze lijkt erg compact en vrij kort..hoe groot is de merrie zelf?

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 17:58

Ok, ik ben dus erg onduidelijk :')

De foto's zijn van de merrie waar ik een hengst voor zoek. Zij is 1.64m
De merrie zelf is nu 11 jaar.
Het veulen van haar is te klein gebleven en is nu 3 jaar en 1.55m.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:52

Hoe zit het met de hoogte in de verdere moederlijn?

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 22:13

Eigenlijk alle merries zijn tussen de 1.61m en 1.65m

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:05

Oke daar zit idd een verbeterpuntje in de maat...Cassanova C is van Krack en Krack staat erom bekend te strooien in zn nafok met de maat..zou ik dus niet doen.

Een hengst met Krack bloed die wel vergrotend fokt is United,die kan ook zowiezo het voorbeen verbeteren en je levert niet in op het achterbeen,maar hij fokt geen lengte mee in de rug en dat lijkt jouw merrie wel nodig te hebben.Flemmingh bloed lijkt me wel mooi aan te sluiten bij je verbeterpunten..

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 11:21

United heb ik ook aan gedacht. Heb er een jonge ruin van staan van 1.76m.
Maar volgens mij fokt United ook een wat weke rug? Mijn merrie is niet week in de rug, maar durft wel snel achter de schoft te zakken/ wegdrukken. Zie de foto dat ze drachtig is. Dus daar zit bij mij wel een twijfel puntje

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:51

Flemmingh bloed vererft vaak een weke rug..maar geen verzonken rug en dat is wat jouw merrie meer heeft vindt ik..ik zou dat dus wel aandurven.Jouw merrie lijkt absoluut niet week in de rug verder..