Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nee, ze heeft geen andere klachten. mm, nja, wegvallen van bespiering, maar ze is nooit super getraint geweest.
riagr schreef:De combinatie van lange vacht en jeuk én de leeftijd van de merrie maakt dat ik me afvraag of er niet meer aan de hand is. Paard zou Cushing kunnen hebben. Ik begrijp dat het je verzorgpaard is dus je hebt er waarschijnlijk niet zo veel over te zeggen, maar als de vacht echt opvallend langer/dikker is dan andere fjorden, dan zou je dit eens kunnen benoemen tov de eigenaren, en vragen of ze misschien aan Cushing gedacht hebben.
Los daarvan is het nu rijkelijk laat om te scheren, de paarden beginnen al met verharen. Dus misschien gewoon even nog een week of wat het kalm aan doen met rijden ( niet in het zweet rijden). Want, nogmaals: het duurt echt niet meer zo heel lang voor dat de paarden zelf alweer voluit gaan verharen.
Dus een paard met cushings kun je wel degelijk een hele grote lol doen met scheren, ook nu nog. Want de huidproblemen die er onder zitten hebben lucht nodig om te herstellen en het te warm zijn en zweten door de lange vacht is een grote belasting en inspanning voor het (al oudere) paard. geerke schreef:even de da erbij halen,die kan soms zo wel zien of het cushing is.
En dan medicatie geven....daar word de vacht niet korter van.Maar de rui word weer enigzins normaal.
Heeft hij nog andere klachten?

Hij kon zijn warmte zo slecht kwijt in de warme maart maanden als zijn vacht nog niet goed was verhaard en zelfs in de wintermaanden (!) had ie het soms te warm.
)