ik kom even jullie mening vragen, ik lees hier geregeld toch hele goede adviezen.
Ik heb een zelfgefokte merrie die nu 5 jaar wordt.
Haar afstamming is Vigo d'Arsouilles x Clinton x Alme Deux
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigre ... 5?levels=5
Hieronder enkele foto's van haar. De standfoto's zijn van toen ze 2 jaar was, de rijfoto is van afgelopen zondag. Ze wordt momenteel door een meisje wat in conditie gereden omdat ikzelf zwanger ben.

Uploaded with ImageShack.us

Ze heeft vorige zomer een veulen gegeven, met als vader Carrico (te vroeg geboren, dus lang in de kliniek gestaan, verbandjes moet je maar even doorkijken...)
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigre ... 4?levels=5
3 weken oud

7 weken oud

Ik zou van jullie graag even horen waar ik zeker op moet letten bij een volgende hengstenkeuze, aanbevelingen van hengsten zijn uiteraard ook altijd welkom.
Wat volgens mij zeker een aandachtspunt bij de merrie is:
- stokmaat (ze is +/- 1m63), hier wil ik graag enkele centimeters vergroten
- ze heeft op zich veel bloed, maar is helemaal niet bloederig te rijden. Ze is net iets te koud. Ik wil graag een wat sensibeler veulen fokken.
- ze kan zich in de mond vrij sterk maken
Ze heeft heel veel springvermogen en heeft ook een zeer goede techniek. Ze heeft tijdens het in vrijheid springen enkele wedstrijden gewonnen. ze heeft ook een zeer vriendelijk karakter, was als veulen al makkelijk, ook het zadelmak maken en dergelijke verliepen heel simpel.
Mijn bedoeling is uiteraard een springgefokt veulen, graag dus wat sensibeler en bloederiger te rijden.
Qua exterieur moet het vooral functioneel zijn, het is meegenomen als het een mooi veulen is, maar voor mij is de kwaliteit toch belangrijker.
Zien jullie exterieurmatig punten die toch zouden moeten verbeterd worden om een functioneel springpaard te zijn? Zijn er zaken waar ik zeker rekening mee moet houden bij het kiezen van een hengst?

en als je al dat spektakel wegdenkt ..hmmm
de merrie zelf is wel braaf, maar wil daar geen toegeving op doen.