Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eerste keer springen, dus spanneend!

faithjee schreef:Netjes allemaal! Foto's ?
Wij hebben voor eerst meegedaan ze was heel braaf voor eerste keer
Maar helaas wel hele lage punten, maar dat het ging me meer om de ervaring!
We hebben wel een leuke dag gehad, helaas geen fotos
177 punten op mijn dressuur proef en met springen 2 balkjes eraf en een weigering.
Meneer bedacht dat hij niet de trailer op wou, en dan ook echt niet! Alles geprobeerd, maar het lukte niet, ik was ook alleen met mijn moeder. Uiteindelijk was ik er zo klaar mee dat ik het zadel erop gegooid heb en maar naar Tolbert ben gereden, dat ligt niet zo ver van Oldekerk. Mijn moeder ging er dan met de trailer heen, en had gevraagd of ik als laatste in mijn klasse kon starten. Dat kon gelukkig. Toen mijn moeder trouwens met de trailer voorbij ons reed ging Wilco hinniken, dus had ik hem even toegesproken dat als hij niet zo dom deed hij daar in had gestaan... Maargoed, eerst dressuur gedaan. Hij was heerlijk los en ontspannen, en de proef ging echt fantastisch vond ik. Ik kreeg nog een compliment dat er meer een proef zouden rijden zoals ik dat deed. Alleen was hij in draf en galop niet rond genoeg. Ik had verwacht dat ik wel goede punten zou hebben, maar helaas, 177. Wel 2x 7 voor wijken, waar ik echt super blij mee was, en een 8 voor hals strekken. Maar het belangrijkste vond ik toch wel dat hij helemaal ontspannen was, want op wedstrijd heeft hij in de wedstrijdring nog wel eens last van spanning. Toen moesten we wachten. Ik had Wil aan de stang neergezet bij de inrijbaan, met een grote blauwe hooinet. Die heeft hij lekker leeggegeten. En toen was het parcoursje lopen en paard opzadelen. Ik had eerst wel, net als veel anderen zoiets van: Dat is volgens mij wel wat hoger dan 60 cm... Er zaten ook 2 best vreemde sprongen bij. De waaier had hij al wel eerder gedaan, maar ik was benieuwd hoe hij op die schuine reageerde. Met inrijden heb ik mijzelf nog gezegd dat hij zelf de afzet moest bepalen en niet ik, want hij red zich wel, en als ik hem zeg wanneer hij moet springen maakt hij toch fouten. In het parcour leken de hindernissen toch weer lager. Toen konden we starten. Eerste 2 geen problemen, maar toen wou hij stoppen voor nummer 3. Hij stond volgens mij al bijna stil, en ik gaf een schreeuw en toen bedacht hij dat hij toch maar moest springen. En hij redde de sprong ook nogXD. Voor de rest helemaal geen problemen meer. In de barrage was hij ook echt super en waren wij weer foutloos. Niet de snelste, maar dat hoeft ook niet. Ik was super tevreden met hem. Daarna was de vaardigheid. Dat vonden Wilco en ik heel erg leuk. Eerste ronde wat rustig aan gedaan, helaas een fout bij de tonnen.2de parcour lekker vol gas gegaan. Misschien wel soms wat te veel. Ik wou afremmen voor de brug, maar ik kreeg hem bijna niet in draf. Echt net ervoor was hij weer in draf. Ik heb 4 hindernissen 2x gereden, en de tonnen gingen nu ook goed. Lekker uitgestapt, en toen gingen wel toch proberen hem de trailer op te krijgen. Een vriendin was er nu ook, dus die kon meehelpen, en er waren nog 2 andere mensen die we hadden leren kennen. Ik wou er zowieso voor zorgen dat hij niet met zijn kont naar links ging, dus vriendin en ik met zijn 2en met volle gewicht tegen hem aandrukken als hij naar links ging, en dat hielp. Maar we kregen hem er toch niet op. Dus hebben we het op een hele andere manier gedaan, dat we nog nooit gedaan hadden. Ik heb mij cap gepakt en ben op hem gaan zitten. En naar 3 pogingen lukte het! Daarna weer naar de kantine gegaan voor de prijsuitreiking. Ik had helaas geen prijs, maar het meisje die wij net hadden leren kennen wel. We haden geen prijzen gewonnen, maar we hebben zoals elke keer weer een geweldige dag gehad. faithjee schreef:@Heidy_wilco Hahah ja dat was ik!
Ik heb je wel gezien, volgens mij zelf bijna tegen je aan gereden.
Dat was tenminste iemand met bruin jasje