Wie kent de hengst Lord Byron Z?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dynara

Wie kent de hengst Lord Byron Z?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 00:24

Ik heb sinds kort een paardje die uit Spanje komt, die als veulen/jaarling? naar Nederland is gekomen.
Ken namelijk het heel paspoort niet, weet ook niet welk stamboom hij is opgenomen ect. ect.
Zijn hele paspoort staat in het spaans waar ik het een en het ander niet uit kan komen.

Hij is namelijk wel spring gefokt, zijn vader is Lord Byron Z.
Een hengst van Zangersheide, alleen is totaal niets van de hengst bekend noch foto's.
Ik heb al contact met de stal Zangersheide gehad en ze konden me ook niet helpen met meer info over de hengst, wat ik erg jammer vind.
Wil namelijk wel wat meer te weten komen.

Van moeders kan zijn de hengst denk ik allemaal Spaans en denk ik onder ons al helemaal niet bekend...? :n
v.m.= Frankenherr
staat 'bavar alazan' onder na het levens nummer.
Alazan zou waarschijnlijk de kleur zijn...

Kan iemand helpen?
Zou gewoon algemene info over de hengst willen weten en foto zou al helemaal leuk zijn! :=

Wilawander

Re: Wie kent de hengst Lord Byron Z?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:28

Lord Byron herinner ik me nog wel maar is al lang geleden was destijds lid van zangersheide maar weet zo niet waar ik die hengstenboeken heb.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:35

Umm, dit?

Lord Byron Z is partly named after his sire Lord, producer of many top-class showjumpers such as Livius {Peter Luther} and Lugana II (Stefan Lauber}, Tovia (Katie Monahan Prudent} and America I (Susan Hutchinson}. Lord Byron Z`s dam`s sire Fra Diavolo is a son of jumping progenitor Frivol II from lineage 7126, that also produced the stallions Acord II, Burggraaf and Catango Z. Fra Diavolo is valuable in the pedigree of showjumping horses. We find him in the stallion Landsdown (Landgraf I} who jumped successfully under Franke Sloothaak. Also the International jumper Lucilla II (Landgraf I} who came 16th at the `97 Mannheim European Championship and also jumped in the `98 Rome World Championship, comes out of a Fra Diavolo daughter. Very interesting, as well, is the fact that Lord Byron Z`s dam Karibik is also dam of the International showjumping horse Lucky Luke (Landgraf I} whose sport results include a 5th in the Berlin World Cup, a 2nd in the `s-Hertogenbosch World Cup and a 4th in the Harrisburg World Cup under Otto Becker and McLain Ward. The female line of Lord Byron Z goes back, through General, to the mare Gilda, a daughter of Lorbeer x Meisterschuß from lineage 1986. Gilda is a full sister to the stallion Lorbeerzweig and grandam of the stallion Fährmann (Fähnrich}. Lord Byron Z is presently jumping at Z-level (1.30m} under Pieter Kersten.

Op deze site staat ook een (kleine) springfoto. Mits het hem is.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:37

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:53

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 03:45

@ kimmej dat is hem niet de vader is niet Lord maar Landlord Z
zijn er namelijk 2 van en dat is niet degene die ik zoek

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 03:47

@ peterina gaat dit ook omdezelfde hengst wat kimmej me stuurde?

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:12

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:11

dynara schreef:
@ peterina gaat dit ook omdezelfde hengst wat kimmej me stuurde?

Heb me suf gezoekt achter zijn afstamming (van die in USA) maar nergens een melding te vinden.

Ik heb eigenlijk twee Lord Byron Z gevonden in USA.
Eentje bij die Swinderman maar die heeft afstamming Lord; en een andere die springt onder een mannelijk ruiter die oorspronkelijk van Canada komt ... van deze kan ik de afstamming niet vinden. Zoekt verder.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 21:02

Ja zijn afstamming weet ik volledig, en heb al contact met zangersheide gehad.
Maar voor hun ook niet meer bekend dan alleen de afstamming.

Kan helaas geen mail sturen van waar hij geboren is, de mail klopt niet meer?
Anders had ik de vraag aan hun gesteld waar de hengst staat ect. maar krijg steeds een mail terug dat ik het niet kan verzenden. :n

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:10

Staat de adres van de fokker van je paard in zijn paspoort?
Je ruin is CDE geregistreert ... je zou is deze instantie kunnen aanschrijven met de vraag waar Lord Byron Z nu staat, of voor contact gegevens van de fokker van je paard.

Er staat een nakomeling (http://www.sporthorse-data.com/d?i=10632299) van hem in Argentina ... dus denk dat het USA link niet zo slecht is maar dan die Canadese richting.
Dit is het adres van de fokker van deze nakomeling:
Mrs. Patricia Hogg Peralta Ramos
Av Libertador 1080 14 H,
Capital Federal,
Argentina
telef. :D Argentina: (011) 4804-6130
Denk dat ze ook op facebook is.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:43

dynara schreef:
Ja zijn afstamming weet ik volledig, en heb al contact met zangersheide gehad.
Maar voor hun ook niet meer bekend dan alleen de afstamming.

Kan helaas geen mail sturen van waar hij geboren is, de mail klopt niet meer?
Anders had ik de vraag aan hun gesteld waar de hengst staat ect. maar krijg steeds een mail terug dat ik het niet kan verzenden. :n

Heb je mijn twee links geopend? Voor sporthorse-data moet je even je aanmelden, maar dat is zo gepiept. Staat helaas geen foto.. wel naam vd fokker (die ik wel weer op fb kon vinden, is het proberen waard).

In de link naar hier op bokt blijkt dat deze hengst of niet langer ggk is, of nooit ggk is geweest.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:12

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:23

@Peterina,
Apart, ik moest mij toch om alleen maar te bekijken echt aanmelden.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:25

Heeft waarschijnlijk met de server te maken die je opzit ... tenminste dat is de uitleg dat ik een keer kreeg van een IT nerd! :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:45

Maar vreem dat Zangersheide niet meer weet. De hengst stond er immers ter dekking en heeft ook in de hengstenboeken gestaan.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:58

Als paarden verkocht worden naar USA enz worden heel vaak de namen veranderd en de hengsten gecastreert ... ook al zijn ze WB ggk! Maar zoals ik al schreef deze hengst heeft een nakomeling die geboren is over de grote plas dus hoogst waarschijnlijk staat hij daar ergens.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 17:30

ik moest me indd aanmelden op sporthorses en heb gekeken, maar de afstamming stond ook al op horsetelex dus dat heb ik al gevonden en zangersheide kon me ook alleen dat geven van de hengst.

Ik heb zowel de fokker als geboorte stal proberen contact op te nemen maar krijg mijn mails daar niet naar toe gestuurd :n
En ja paard wat ik nu heb is pas 4 jaar dus denk dat hij nog dekhengst is?