Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
patrick76 schreef:dat is dan een B hengst die buiten de maat valt Regtur en topic startster vraagt om een ingeschreven hengst. Ik neem aan dat ze een stamboekhengst bedoelt.
Stino1992 schreef:In Belgie en Engeland kan elke hengst die geen veterinaire tekortkomingen heeft goedgekeurd worden. Deze zijn dan 'goedgekeurd voor het leven' door het betreffende stamboek. Maar in Nederland betekent stamboekhengst echt dat de hengst om het kort te zeggen aan veel strengere voorwaarden moet voldoen. Eyarth Tom Tom is een donkere koffievos die in Belgie ter dekking staat met ik vermoed een Engelse deklicentie. Dat wi zeggen dat het veulen ook bij 'welsh Belgium' als partbred kan ingeschreven worden. Hij is een sectie B van rond 1.35 m.

ghashira schreef:Hoi regtur, bedankt, je hebt gelijk wat betreft het geven van tips of aanwijzingen...maar een b van 1,40m lijkt me idd niet erg correct en het is wel degelijk een stamboekhengst, een goedgekeurde volgens alle principes, veterinair etc , die ik zoek.
En in belgie bestaan WEL stamboekhengsten hoor, weet niet hoe je daar bij komt. Wij hebben bv zelf een arabische volbloed dekhengst, die heeft destijds shows gelopen en zoveel prjizen gewonnen dat hij op de keuringen voor een qualificatie om te mogen dekken, een levenslange dektoestemming heeft gekregen. dat noemt dan gekeurd voor het leven. Heeft niks te maken met veterinaire keuring, is louter afgaand op gewonnen prijzen en op hoe hij beantwoordt aan de standaardnormen van het ras. Natuurlijk hoort er op dat moment ook een veterinaire keuring bij, maar je zou dus naderhand wel een gekeurde dekhengst kunnen hebben, zoals de onze, die in de jaren nadien toch medisch niet meer voldoet (iets aan zijn hart gekregen of ....)
Ik zoek voor onze Diana nou net een hengst met stamboekpapieren, omdat Diana zelf geen stamboekinschrijving heeft en als ik kweek met een correcte welsh hengst, kan het veulentje in het part bred stamboek opgenomen worden.
YWC schreef:In Puurs bij Dany Daelemans (Liezelhof stud) staat een Royal Welsh winner : Liezelshof Macho.
Waarom voor minder gaan als er een mooie Royal Welsh winner is
ghashira schreef:YWC schreef:In Puurs bij Dany Daelemans (Liezelhof stud) staat een Royal Welsh winner : Liezelshof Macho.
Waarom voor minder gaan als er een mooie Royal Welsh winner is
grappig: die hadden we idd gekozen!!! danny heeft me intussen prachtige foto's gestuurd , ik contacteer hem eerstdaags om verder af te spreken, maar onze keuze was idd al op Macho gevallen....