Dekhengst springgefokt voor merrie Zavall x Kroongraaf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne1991

Dekhengst springgefokt voor merrie Zavall x Kroongraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 23:00

Ik wil mijn merrie laten dekken maar heb nog nooit gefokt, dus ik wil graag weten wat een goede hengstkeuze zou zijn. De merrie is springgefokt, daarom wil ik graag dat de hengst dat ook is. Ze is rond de 1.65 maar het zou leuk zijn als de hengst groter is. Hoe groter hoe beter. En natuurlijk voor niet te veel dekgeld. Iemand suggesties?
Hier staan wat foto's van de merrie: http://www.mijnalbum.nl/Album=WLFIPIGP
En hier heb ik haar stamboom: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/449080

Ketaki

Re: Dekhengst springgefokt voor merrie Zavall x Kroongraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:51

heb je standfoto's?

en wat zijn de dingen die je wilt behouden/veranderen.

Suzanne1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 00:11

Alle foto's die ik heb staan in het album van de link die ik gegeven heb.

Wat ik zou willen veranderen is dat het veulen groter wordt. Mijn paard is rond de 1.65. En de stap en galop zouden wat beter kunnen, ruimer. Haar draf is juist hartstikke goed maar stap en galop zijn een beetje slapjes.

Dingen die ik wil behouden zijn het brave karakter, de mooie draf en de mooie dunne beentjes.

Ik heb nog niet met haar gesprongen dus ik weet niet hoe ze dat doet, maar ik wil sowieso een springgefokt veulen. De merrie is zelf ook springgefokt.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:10

Is de merrie al op de keuring geweest? Dan weet je vaak waar je een hengst op kunt selecteren. Wat bedoel je met 'slapjes' (stap en galop) dat kan ook een kwestie van kracht zijn, t is nog een jonge merrie natuurlijk.

Als je er zelf niet veel verstand van hebt kun je ook altijd advies vragen bij je hengstenhouder.