Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
taartjee schreef:romyxmax schreef:@_nvds bijna 2 jaar nu, en we wandelen veel met hem, en soms vrijspringen of vd, en hij staat altijd buiten, maar kan wel naar binnen
Castreren is helaas geen optie
gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom is castratie geen oplossing?
StormHeidi schreef:Het kan zijn dat hij pijn heeft. Misschien heeft hij last van zijn gebit, of heeft hij last van zijn benen. Het zou ook kunnen zijn dat je shetlander een beetje begint te 'puberen' en dominant naar je doet. Dat gaat vanzelf over.
Eet hij nog wel goed?. Heeft hij moeite met zijn eten te vermalen?.
Dan zou het kunnen zijn dat hij haken op/aan zijn kiezen heeft waardoor het pijn doet als hij voer in zijn mond heeft
Groetjes:
StormHeidi
Heel duidelijk grenzen stellen en op het juiste moment afstraffen. Bijten en steigeren is echt nót done en dat mag ie weten ook!!
). Straf het uiteraard af, maar voornamelijk richt ik me op het wegnemen van de oorzaak, dan is het happen namelijk ook direct over en scheelt mij weer meppen uitdelen 
Als hij het doet omdat '''hij zijn zin niet krijgt'' heb je in de opvoeding toch echt een paar stappen overgeslagen en is het voor jou denk ik een stuk leuker als je een ruin hebt ipv een hengst. 
Misty12 schreef:Staat hij alleen? Verveeld hij zich? Het wordt tijd dat hij wordt opgevoed. Ik snap dat een weidemaatje lastig wordt omdat hij nog hengst is. Castreren en een vriendje/vriendinnetje zou wel helpen.
romyxmax schreef:BobbieLover schreef:@romyxmax
Hé? dus jij verzorgd hem..
en de eigenaar zelf.. heeft hem een half jaar niet gezien?
Kan je hem niet overkopen?
Dat wou ik eerst ook wel, tot dat hij dit gedrag ging vertonen ..
'