Vraagje over tekening

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wisje72

Vraagje over tekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 16:18

Ik heb van mijn vriendin 2 shets gekregen. Had ze nooit live gezien, alleen een foto.
Alleen nu zit ik ze net in mijnalbum.nl te plaatsen en viel me op dat de tekeningen verschilden.
Nu weet ik dat ze met winter en zomervacht kunnen verkleuren, maar tekeningen die anders worden???
Kijk en vergelijk...

Dit is de foto die ik van haar kreeg:
Afbeelding

En dit is de pony die ik hier heb....
Afbeelding

Help me uit het duister....
Maakt me niks uit, ben gek op Tos, maar vraag me toch af of ze niet een verkeerde foto stuurde ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:19

Dat zijn 2 verschillende pony's zoals ik dat zo kan zien.

Laura__xxx

Re: Vraagje over tekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:21

Jaa duidelijk 2 verschillende..

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:21

het vlekken patroon is anders en dat kan niet veranderen dus je hebt een andere pony gekregen misschien had ze geen foto en heeft ze er een van internet geplukt.

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:22

Vooral bij de nek en achterbeen zie je het goed..

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:23

verschil kun je duidelijk zien. zoals Laura__xxx ook zegt

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 16:33

Ik wist het ook al 99% zeker....
Ze is me er niet minder om, maar vind het toch vreemd....
Zal de dochter van mijn vriendin eens mailen....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:43

Dat zijn absoluut 2 verschillende pony's, is niet mogelijk dat dit 1 en dezelfde pony is.
Maar......... dit zijn toch ook die pony's die je vriendin aan jou heeft gegeven, die toen in niet al te beste toestand verkeerden?

Klinkt beetje l*llig, maar ik vond het toen al een apart verhaal, helemaal als je zag hoe ze er uit zagen, wat voor klachten ze hadden, dat het kleintje haast niet in de benen kon komen, wormen, etc. etc.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:45

Of één van de foto's is gespiegeld... Dan zit één van de twee vlekkenpatronen op de andere kant van de pony.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:50

Dan zou de pony op z'n kop staan? Spiegelen kan niet dus.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:53

2 verschillende pony's, de manenkam en de voorpluk zijn ook duidelijk compleet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:54

Effy schreef:
Of één van de foto's is gespiegeld... Dan zit één van de twee vlekkenpatronen op de andere kant van de pony.

Dus de manen zijn spontaan naar de andere kant gegroeid? :')

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:55

2 verschillende pony 's. Wij hebben een pony die in de zomer en winter wel van kleur veranderd, maar aftekeningen veranderen kan volgens mij niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:56

Balou_k schreef:

Je kan ook verticaal spiegelen. Komt het vlekkenpatroon overeen met de andere kant van jouw pony TS?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:56

zou de ene foto niet gewoon de ene kant en de andere die tweede? mischien een foto van 2 kanten?
maar voor wat ik nu zie is dat het 2 verschillende pony's zijn.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:03

2 verschillende pony's lijkt mij..

Hoe oud zou de eerste moeten zijn? Ziet er noggal jong uit..

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 18:13

JoyCie007 Dat zijn ze idd....
Al gaat het nu super met ze.... Vooral met Louka, de kleine.

We zijn net naar buiten geweest, maar onder haar manen is ze idd ook anders getekend dan op de eerste foto.
Die is trouwens van 2011, of eerder, maar toen heeft zij Tos gekregen...

Ik ga mijn vriendin nu nog maar niet om verheldering vragen, haar zoon ligt zwaar gewond in het ziekenhuis, dus haar hoofd staat wel naar iets anders....

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:31

Balou_k schreef:

Sta jij ondersteboven dan als je in de spiegel kijkt? :P

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 18:58

We zijn er uit....

Tosca blijkt een veulen gehad te hebben. De eerste foto dus....
Dat is wat ik van de dochter van mijn vriendin begrijp, tenminste...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:34

Ayasha schreef:
Balou_k schreef:

Je kan ook verticaal spiegelen. Komt het vlekkenpatroon overeen met de andere kant van jouw pony TS?

Maar dan zou de pony met het hoofd naar rechts staan?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:38

Sorry mensen slaap een beetje, haha..

Maar als ik een foto maak en daarna verticaal spiegel staat het hoofd niet meer links maar rechts toch?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:45

Klopt, lijkt mij wel.

Bovendien: op beide foto's is de linkerkant van de pony te zien. Het is niet zo dat de één een foto is van een pony aan de rechterkant, en de ander een foto van een pony aan de linkerkant.
Dus spiegelen, lijkt me niet.

Daarnaast zou dat misschien theoretisch gezien wel kunnen, maar lijkt het me totaal niet logisch dat iemand foto's zou spiegelen in dit geval.

Maar lees net dat het mysterie wat meer is opgelost.
TS: blijf de gang van zaken alsnog vreemd vinden. Kan me voorstellen dat je het nu niet gaat vragen omdat haar zoon blijkbaar niet goed is, maar waarom heb je niet meteen je vraagtekens gezet bij het hele gebeuren? Ik kan me al je topics nog wel herinneren, en ook het topic dat je ze zou krijgen. Dit niet omdat ik wat tegen jou persoonlijk heb oid, maar omdat ik het toen al allemaal heel vaag vond.
Krijg een beetje het idee dat het hier gaat om een persoon die dacht 'leuk, paar pony's in de tuin' maar die er vervolgens achter kwam dat het heel veel tijd en geld gaat kosten. En dat de kinders het misschien na een tijdje toch allemaal niet meer zo leuk en interessant vonden.

Tsja, waar ga je dan naar toe met wat papierloze shetten in niet al te goede conditie, niet goed verzorgd? Als je die gratis kan 'dumpen' ben jij er mooi vanaf, en mag iemand anders de kosten op zich nemen.......

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 00:28

Ben het met je eens hoor JoyCie007....
Ik ben blij dat ik ze wel een goed thuis kan geven, want wie weet waar ze anders terecht waren gekomen... Als iemand Louka live had gezien, hadden ze haar waarschijnlijk naar de slacht gebracht..
Nu gaat het gelukkig super met beide, we zijn er nog niet, maar bijna...

Het was idd: dochter groot paard gekregen, keek niet meer naar de shets om. Toen ook nog scheiding en tja... dan zit je ermee....
En nu zit ik er GELUKKIG mee!!

Zal zo een foto van Louk plaatsen... Hoop je het verschil ziet...

Zo kwam ze hier..
Afbeelding

En dit was ze vorige maand..
Afbeelding

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:32

jaa inderdaad 2 totaal andere ponytjes..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 01:27

Ze is zowiezo al wat opgeknapt, goed werk TS!
Ze ziet er nog niet hélemaal florisant uit, maar zo heel erg lang heb je ze ook nog niet, toch? Dan is het igg al wel een grote verbetering zo.

Schandalig dat iemand beestjes in zo'n toestand gewoon dumpt bij een ander. Tuurlijk, gelukkig voor de pony's zelf en uiteraard snap ik dat je je hier sterk voor wil maken.
Maar aan de andere kant blijft het jammer dat zo'n persoon dan zo slecht voor zijn/haar pony's zorgt en ze vervolgens erg gemakkelijk bij 'een vriendin' kan dumpen, in zo'n slechte toestand. Is zij er igg vanaf, ook van de bijbehorende kosten. Lekker makkelijk......

Uiteraard zijn dat helemaal je eigen keuzes etc. TS, maar persoonlijk..... zou een 'vriendin' die pony's in dergelijke slechte conditie bij mij zou brengen, dan wel dumpen, geen vriendin meer van mij zijn.
Bah, die 1e foto is echt heel erg triest.

Edit: volgens mij merkte ik dat al eens op in 1 van je vorige topics, dat ik specifiek deze pony er wel erg jong vond uit zien. Hoe oud was ze ook al weer? En was dat dan ook informatie die je van die 'vriendin' hebt gekregen, of is dat echt officieel bevestigd doordat het in paspoort etc. staat, en/of dat dierenarts dat bevestigd heeft?

Ongeacht of ze nu wel of niet oud genoeg is, persoonlijk zou ik er nog geen kindjes op laten rijden zoals ze er nu uitziet. Ze is in verhouding wel wat aangesterkt, maar ze is nog steeds best mager en oogt iel, schraal en zwakjes. Met name op de bovenlijn lijkt ze nog wat schraal. Iel nekje ook. En dat flinke pak haar verbergt wel degelijk een hele hoop. Kijk maar naar de bovenlijn, het iele halsje en de puntige kont. Verkijk je daar niet op hoor, dan lijken ze al gauw een stuk dikker terwijl ze in werkelijkheid best mager en schraal zijn dan vaak.

Helemaal omdat ze zó slecht is geweest en eerst een tijd niet zelf in de benen kon komen, zou het mijn keuze zeker niet zijn om er dan wel kindjes op te laten rijden als ze íets is aangesterkt.
Je had toch ook nog een andere pony, die iets groter was, het andere shetje die je van die vriendin hebt gekregen? Dan kunnen de kids daar toch zo lang even op rijden?