Mijn jaarling Louka had hier een moeilijke start, gezien ze bij haar oude thuis veel tekort kwam. Na 4 maanden kan ik zeggen dat ze super gaat!!
Ze heeft een goede wormkuur gehad en is nu "schoon", begint lekker aan te komen en krijgt lekker pit! Gisteren heeft ze zelfs een stukje galop gedaan.
Waar ze heel goed op reageert is de vitaminepasta. Dat geeft haar echt een boost. Maar de bijsluiter is wat onduidelijk. Staat voor een volwassen paard een hele spuit per maand en voor een veulen 1/5 spuit... Maar zijn die hoeveelheden net zo voor een shetlander??
Ik zou gewoon een hele spuit geven, vitamine spuit kan niet veel kwaad.. Mijn shetlanders krijgen ook gewoon 1 hele spuit, en bij de wormen kuren krijgen ze ook voor 300 kilo, terwijl ze nog niet eens 200 kilo wegen. Dus volgens mij kan dit gewoon
Daphne__
Geplaatst: 15-02-13 02:28
Waarom een hele spuit geven? Hartstikke zonde... Daarvan gebruiken ze maar een klein deel.
Ik geef mijn shet een paar keer een kleine hoeveelheid. Kun je meerdere keren wat geven, waar ze ook nog eens echt wat hebben
Ik geef mijn shetten gewoon ook 1/5e deel.. mijn drachtige merrie heeft laatst 2/5e gekregen.. Maar die kleintjes krijgen allemaal maar een beetje, scheelt ook in de kosten.
capopjekop
Geplaatst: 16-02-13 14:34
Ik geef gewoon een vitamine brok. Die spuit bevat veel vitamines en wat ze niet kunnen opnemen plassen ze uit. Dus mij lijkt het persoonlijk beter om dan gewoon een supplement bij te voeren als je verder niets bijvoert naast ruwvoer.
Voorheen gaf ik mijn shetten ieder een halve spuit.