ik heb een 4 jr andalusier volgens mij word ie bijna 5 .. Is dit een leeftijd om lekker aan het werk te gaan of zeggen jullie nog laat hem nog maar een tijdje staan? Hij is al beleerd dat wel wss vanaf 3 jr. maar ik heb hem nu een jaar dus dat weet ik dan niet precies.
jaa dat was is ook van plan.. Maar ik zat wat topics te lezen van mensen die het erg vinden als paarden op jonge leeftijd al aan het werk gezet worden en ik weet dat andalusier pas met 6 zijn uitgegroeit..
er zijn zeker meer andalusiers die met 6 jaar al hoog opgeleid zijn... 4 bijna 5 is echt een hele mooie leeftijd als ze in training zijn gaat de groei ook gewoon door hoor
lianne125
Geplaatst: 07-02-13 13:03
ach dat kan prima. wij hebben onze PRE met 4 beleerd en een half jaar erna gewoon doorgereden.
Dit is juist een hele mooie leeftijd. Een paard hoeft niet helemaal uitgegroeid te zijn voordat hij iets mag doen. je moet het alleen nog niet te zwaar maken.
Aranel
Geplaatst: 08-02-13 15:29
Ben het eens met bovenstaande Als jij rustig opbouwt en niet elke dag rijdt kan dit prima hoor, kan 'ie zich juist mooi gaan ontwikkelen.
Mijn KWPN merrie is nu 4.5 en heb ik sinds januari onder het zadel. Is een hele nette leeftijd om te beginnen. Ze krijgen meer verwerkt qua bouw en in hun koppie! Succes ermee