hallo allemaal ik weet dat hier al verschillende topics over zijn maar daar vond ik toch niet wat ik zocht. Ik ga achtereen waarschijnlijk zelf een shetlandertje kopen,en die zou ik graag eens een aar keer laten springen. Maar wij hebben dus geen springmateriaal. dus ik ben opzoek naar waar ik goedkope PONY hindernissen kan kopen of zelf maken maar als ik het zelf maak waar kan ik het materiaal halen? (ik woon in belgie) en als ik het zelf ga maken willen jullie verschillende manieren geven?
Koop bij de gamma een paar houten palen, zorg voor een paar grote emmers (vaak te vinden bij de bouw als je het lief vraagt) en hopsa kee..hindernis is geboren! Of in het bos wandelen en over de takken heen springen, of in he weiland over de hooi en strobalen...
ik heb 2 standaards voor 25 euro samen uit kunne halen , en de balken had mijn vader nog liggen , maar kun je ook prima bij de gamma kopen verfje erover en klaar , niemand ziet dat je zelf gemaakt zijn
Lisse
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-13 15:48
Ik zou graag echte staanders maken hoe kan ik dat doen?
je daar heb ik al eens gekeken maar het liefst zou ik zelf staanders en lepels maken, heeft iemand dat zelf al eens gedaan zoja wil je dan hier effe zetten hoeN
Ik gebruik gewone hindernispalen. Die waren 35 euro per stuk inclusief 2 lepels. Balken zijn lichte weidepalen waar de punt afgezaagd is en we hebben ze geschilderd. Voor Dat geld kun je ze bijna niet zelf maken.
Maar waarom wil je het graag zelf maken? Omdat je dat leuk vind of omdat het goedkoper is? Want als het die laatste optie is dan kun je bijna beter staanders kopen. Die zijn veilig en gaan lang mee.
We hebben in de bak een hindernis staan die zelf gemaakt is. Een oude autovelg als voet en daar is een ijzeren staaf aan gelast. Daar zijn gaten in geboord voor de lepels.
Op marktplaats vind je kunststof sleutelgatprofielen voor iets van 3 euro! Kunststof gaat nooit meer af en je kan ze overal op schroeven. In hoogte verstelbaar! 50 cm lang dus aan 1 of 2 per staander heb je genoeg. Kunststof lepels vind je ook op marktplaats voor maar 4 euro! Gaan een leven lang mee en je bent er zo flexibel mee als wat.