Waar lessen/workshops met Andalusier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Waar lessen/workshops met Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 22:03

Hallo allen,

Aangezien een eigen paard steeds meer werkelijkheid lijkt te worden ben ik op zoek gegaan naar een adres om kennis te maken met de Andalusier.
Via Baroque horses wilde ik een workshop boeken met een lesje om het ras te leren kennen en om te zien of het ras echt wel bij mij past. In mijn gedachte natuurlijk wel, maar ja is dat ook de werkelijkheid :o

Helaas hoorde ik( na mail en bel contact) van Monya dat zij gestopt is met Batroque Horses en iemand anders het overneemt... Helaas moet diegene mij nog steeds mailen -O-

Dus dan maar verder zoeken.....
Weten jullie adresjes waar ik goed kennis kan maken met het Andalusische ras.

Uiteindelijk wil ik een recreatie paard waarmee ik af en toe eens een wedstrijdje mee kan doen. De les hoeft dus niet op een hooggeschoold paard te zijn.... :D (altijd leuk om eens te proberen, maar denk dat het beestje niet snapt wat ik doe en andersom)
Ik heb de lijst met verkoopadressen van Andalusiërs al gevonden dus die ga ik ook even doorspitten hoewel het daadwerkelijk kopen nog wel even op zich laat wachten wil ik goed voorbereid zijn.

ALvast bedankt!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:06

Esther_r20

Re: Waar lessen/workshops met Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 22:36

Bedankt voor je reactie, ik neem het mee in de zoektocht.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:14

Bij Moravita, in Coevorden

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:17

Ik woon vlak bij je dus als je een keertje wilt komen kijken dan ben je van harte welkom :)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 15:32

Echt? Wat leuk, waar woon je dan?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:44

Ik woon in Krommenie en mijn paard staat ongeveer 2 km van Epplejack.

Hij is nog niet zo lang onder het zadel dus ik weet niet of rijden nou zo'n slim plan is maar je kunt wel kijken of je qua omgang, etc het wat voor je vindt.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:02

Jacqueline van Buena Suerte is misschien ook leuk om eens langs te gaan. Ze heeft ook een website.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 16:56

Ik heb buena suerte inderdaad een mail gestuurd voor wat meer informatie.

Vera helemaal vergeten maar ik ga je een bp sturen om eens bij je paard te komen kijken!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 21:57

Esther_r20 schreef:
Hallo allen,

Helaas hoorde ik( na mail en bel contact) van Monya dat zij gestopt is met Batroque Horses en iemand anders het overneemt... Helaas moet diegene mij nog steeds mailen -O-
!

Ik moet even zeggen dat ik ondertussen contact heb gehad met Fiona van Remedio.nl die dus een deel van Baroque Horses overneemt. Door een miscommunicatie was het niet goed gegaan met de mailwisseling. Binnenkort eens bij haar paardjes kijken! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

floor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:14

Esther_r20 schreef:
Esther_r20 schreef:
Hallo allen,

!

Ik moet even zeggen dat ik ondertussen contact heb gehad met Fiona van Remedio.nl die dus een deel van Baroque Horses overneemt. Door een miscommunicatie was het niet goed gegaan met de mailwisseling. Binnenkort eens bij haar paardjes kijken! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben ook erg benieuwd naar de mogelijkheid om kennis te maken met de pre! Heb je al een plek gevonden waar dit ook echt kan?

Ben erg benieuwd..

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 16:55

Hoi Floor,

ik ben ondertusen bij Fiona van Remedio geweest. Echt een topmiddag gehad! Ze kan heel veel vertellen over het ras en de bijbehoorende kenmerken. Daarnaast natuurlijk ook gewerkt met de paarden en even een pre kunnen aanvoelen onder het zadel. Absoluut een aanrader!

Daarnaast heb ik contact gehad met Nombrado op Bokt. We hadden een afspraak staan maar ivm veel (langdurige) zieken op het werk ben ik tijdelijk om mijn vrije dag aan het werk. Ik hoop volgende maand bij haar langs te kunnen. Zij geeft les op haar andalusiers.

Ook wil een tripje doen naar stal prinsenhof in Belgie. Daar kan je ook lessen op andalusiers en zij verkopen ze ook. Handelsstal dus (lijkt volgens mij wel een goede)

Op deze manier hoop ik op verschillende manieren bij verschillende mensen (allen met andere insteek) het beste van het ras te leren kennen.

Voor nu ben ik al verkocht ;-)
Succes met je kennismakingstocht!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:57

Leuk dat je het op deze manier doet .
Ooit (inmiddels 14 jaar geleden) is mijn zoektocht ook op die manier begonnen.
In oost nederland en Belgie begonnen bij fokkers, ook verschillende gereden, toen naar Spanje (fokkers) en uiteindelijk besloten wat ik wilde..
Dat het een PRE moest worden was bij mijn eerste kennismaking al bekend, maar het type was nog even een zoektocht.
Na 13 jaar inmiddels 4 paarden , alleen PRE , wil niks anders meer (en er heeeeeeeeeeeleboel mogen rijden, zowel in Spanje als hier PRE trainen in Nederland.)
Als je hem tegenkomt weet je het meteen!
Vind het leuk als je komt... (neem er de tijd voor , want ik raak over het ras niet uitgepraat!);-)

floor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:37

Esther_r20 schreef:
Hoi Floor,

ik ben ondertusen bij Fiona van Remedio geweest. Echt een topmiddag gehad! Ze kan heel veel vertellen over het ras en de bijbehoorende kenmerken. Daarnaast natuurlijk ook gewerkt met de paarden en even een pre kunnen aanvoelen onder het zadel. Absoluut een aanrader!

Daarnaast heb ik contact gehad met Nombrado op Bokt. We hadden een afspraak staan maar ivm veel (langdurige) zieken op het werk ben ik tijdelijk om mijn vrije dag aan het werk. Ik hoop volgende maand bij haar langs te kunnen. Zij geeft les op haar andalusiers.

Ook wil een tripje doen naar stal prinsenhof in Belgie. Daar kan je ook lessen op andalusiers en zij verkopen ze ook. Handelsstal dus (lijkt volgens mij wel een goede)

Op deze manier hoop ik op verschillende manieren bij verschillende mensen (allen met andere insteek) het beste van het ras te leren kennen.

Voor nu ben ik al verkocht ;-)
Succes met je kennismakingstocht!

Bedankt voor je reactie! Heb ik zeker iets aan, je klinkt ook erg enthousiast :-).

Succes, ben benieuwd of je uiteindelijk vindt wat je zoekt.