Druf te vragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chayy

Druf te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 16:28

Halloo iedereen,

ik heb een kleine vraag, zoals jullie weten heb ik een mini shet van 1,5 jaar op t moment staat hij bij mijn buren tussen de schaapjes en geitjes,

nu over een poosje haal ik m weer na mij toe ivm het lammeren van de schapen.
Eerst was het idee om een paard te kopen voor mij om te gaan rijden enzo maar helaas laat mijn drukke schoolleven dat niet toe, nu wil ik mijn lieve shetje een heerlijk leven geven en een vriendje, is het een idee er een ezeltje bij te zetten?

please help me:)

Tankyouuu

:)

Ceasar2015Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:31

Heb je niet de mogelijkheid om hem in de opfok te zetten?
Hij heeft op deze leeftijd veel behoefte aan soort en leeftijdsgenoten, dat vind hij tussen de lammeren niet...

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:33

persoonlijk zou ik ook eerder voor een opfok kiezen. Is dat geen mogelijkheid is het dan niet een idee om
een shetlander erbij te kopen in plaats van een ezel?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:36

ijssnuiver schreef:
Heb je niet de mogelijkheid om hem in de opfok te zetten?
Hij heeft op deze leeftijd veel behoefte aan soort en leeftijdsgenoten, dat vind hij tussen de lammeren niet...

Zoveel opfokmogelijkheden zijn er niet voor shetlanders dus dat zal wel lastig worden.

Ik zou er zelf geen ezel bij kopen maar bijvoorbeeld kijken voor een tweede shet of een 'pensionshet' proberen te vinden. Mijn pony's zijn altijd thuis opgegroeid in de groep die ik al had en dat is wel belangrijk voor ze, ze kunnen dan spelen maar worden ook door oudere dieren zo nu en dan terecht gewezen.
Ik weet dat er iets was (gevalletje klok horen luiden maar de klepel kwijt zijn) met wormenbesmetting tussen ezels en pony's, mocht je toch kiezen voor een ezel verdiep je hier dan heel goed in.

chayy

Re: Druf te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:41

goed nieuws!

er komt een shetlander bij, ik denk dat het idd het beste is en het is nog leuk ook!
Het liefst denkik een wat oudere Ruin, zo kan hij mijn hengst nog wat bij leren en krijgen we geen veulens,

weet iemand nog een shetlander? Het liefst dus een Ruin van mininmaal 8 jaar

Groetjes!

Ceasar2015Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:47

Kijk eens op de boktmarkt, staat vast wel iets bij :) .
Goede oplossing!

chayy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:55

dankjewel!,
nog even een vraagje mijn shetje heeft 3 schuurplekken, komt dit omdat ie zich verveelt of jeuk heeft?
hij heeft wel wat schilvertjes maar hj heeft nu een kale plek naast zijn staart, een in zn nek en een op zn zijkant/buik. Wat zijn goede middeltjes hiervoor en ect tegen verveling, een voetbal is meneer al op uitgekeken.

Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:57

Heeft hij een deken op ? Ik denk dat je het best even een dierenarts kan vragen, misschien weet die meer!

chayy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:59

nee hij heeft geen denken op, begin ik ook niet aan uit ervaring weet ik dat n denken nooit lang heel en op blijft bij shetten, zonde dus, enne hij heeft een dikke wintervacht dus..

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:45

dat zou misschien luis kunnen zijn. daar is weer echt de tijd voor.
de verveling ga je denk ik niet echt tegen, dat los je alleen op met een maatje voor je pony :)

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:05

Ik zal geen ezel doen. Waar ik verzorg waren een ezels maar die hebben ze weg gedaan omdat ze bepaalde wormen krijgen wat zeer slecht zijn voor paarden. :D

chayy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 08:53

Goed Nieuws, Eddie heeft een vriendje! Bobbie en het gaat geweldig goed samen!
Had nooit verwacht dat t meteen zo goed ging met twee hengsten samen.
Ze stonden de eerste dag al meteen samen te eten. Eddie is nog een veulen dus heeft ook echte veulen streken, bobbie vind veel goed maar dan ineens wijst ie eddie terecht.
Het is ook een prachtig gezicht hoe ze samen stoeien.

Ik ben super blij want heb nu twee lieve shetten Vriendjes!
Met dank aan @nisetiri :D