Veulens van Gipsy v.d Rijsdrecht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

valyzja

Veulens van Gipsy v.d Rijsdrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 21:34

Mijn pony Gipsy v.d Rijsdrecht is een vosje en heeft naar mijn weten 2 veulens gehad.
Nu ben ik op zoek naar die veulens. Ik ben wel benieuwd naar wat ze voort heeft gebracht.
Ik weet dat 1 van de hengsten Dirk V.D. Achterdijk heet. Wat de namen zijn van de veulens weet ik niet.
Maar misschien weet iemand van jullie meer?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:00

Is jou merrie wel ingeschreven en opgenomen bij/in het NSPS stamboek?
Dan zou je het stamboek evt. kunnen benaderen, die kunnen in het stamboek evt. kijken of er pony's zijn ingeschreven met als moeder op papier: 'Gipsy v.d Rijsdrecht'. En als vader 'Dirk v.d Achterdijk'.

Echter, als de merrie is gedekt door een papierloze hengst, dan kunnen de veulens van haar niet worden ingeschreven bij het NSPS en zullen die veulens dan ook bij het stamboek niet bekend zijn.....

shetlandfan

Re: Veulens van Gipsy v.d Rijsdrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 01:52

Helaas zijn die gegevens onbekend.

In de database van het NSPS staat wel een Gipsy v.d. Rijsdrecht (vader Lakeland Daylight), een grotemaats vos die stamboek opgenomen is, geboren in 1992. Helaas zijn er geen nakomelingen van haar geregistreerd. Als jouw merrie veulens heeft gehad zijn die dus helaas nooit bij het stamboek geregisteerd.
Het enigste wat je dan nog kan proberen is contact opnemen met de fokker van jouw merrie of die het nog weet.

Dirk v.d. Achterdijk is/was een goedgekeurde 1e premie hengst. Deze hengst heeft ook merries van Stal de Rijsdrecht gedekt dus kan in ieder geval de vader zijn. Deze hengst heeft slechts een paar jaar gedekt, alleen als jonge hengst dus als jouw merrie van deze hengst veulens heeft gehad zal ze die op jonge leeftijd al gehad hebben, 3 of 4-jarige leeftijd zo ongeveer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:04

Idd, veulens zijn niet geregistreerd volgens het NSPS (had al even in de database gekeken en zag toen pas dat shetlandfan het al gedaan had). Ze terug vinden word dus erg lastig, enige kans is dat je de fokker op bel om te vragen of die het nog weet.

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 11:22

Jammer dat ik niet weet wie er mee gefokt heeft. :(.
Ik kan het stamboek wel bellen. En heb wel een dekbewijs maar vind het raar dat het veulen niet geregistreerd is. Dirk v.d achterdijk opzoeken levert ook geen resultaten op.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:27

Het gebeurt wel vaker hoor, zeker hengstveulens worden lang niet altijd geregistreerd.
Overigens ook mogelijk dat ze wel gedekt is maar tijdens de dracht een veulen verworpen heeft, of helemaal niet drachtig is geworden maar er wel een dekbewijs is uitgeschreven. (niet iedereen laat een merrie scannen of opvoelen om op dracht te controleren). Ook dat soort dingen heb je wel dekbewijs maar wordt er nooit een veulen geregistreerd.

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 17:38

De veulens zijn wel geboren vertelden ze me.
maar ik wilde de site van de man die ze heeft laten dekken bekijken. Zodat ik kon mailen.
Maar ik denk dat hij geen website heeft. Kan hem nergens vinden. Ik zag dat Kentaro ze verzorgd.
Misschien kan ik die eens Pben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:43

:wave:
Gipsy is bij ons geboren, haar veulens niet. Ik weet helaas zelf niets van haar. Weet je zo wie haar moeder is? Misschien heb ik daar nog foto's van op de computer staan.
Ik zal de eigenaar eens vragen of hij weet waar ze naartoe gegaan is en of hij meer over haar kan vertellen!
(hij heeft inderdaad geen site :D )

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 17:50

Je hebt Pb ;)