Het gaat om deze merrie...
In 2012 ben ik eind april begonnen, ze stond toen 3 weken bij Lauw omdat ze niet lekker hengstig wilde worden, uiteindelijk is ze geinsemineerd (Westenwind)
en heb ik haar 18 dagen mee naar huis genomen. Karakter was heel anders, veel zoeter, dus gevoelsmatig dacht ik dat ze drachtig was, naar Lauw gebracht en bleek dat ze drachtig was, maar de vrucht was veel te klein voor wat het had moeten zijn. Na 21 dagen was de vrucht verdwenen
Half mei werd ze voor de tweede keer geinsemineerd....Wederom duurde het lang voordat ze mooi hengstig werd.
Helaas niet drachtig, dus 15 juni weer geinsemineerd en heb ik haar verhuist naar fokfanaat, daar zou ze zwangeren en dit jaar bevallen....
FF is met haar wezen scannen begin juli, bij HH Boeve, weer niet drachtig
Dit is dus 3 keer niet drachtig, in overleg merrie ge-swapt. Vol met bacteriën helaas, maar geen zeer schadelijke bacteriën, merrie gespoeld begin juli, 2 weken op het land en hengstig gespoten om te insemineren. 3e week juli, merrie geinsemineerd (in de veronderstelling dat ze wel schoon zou zijn)
Begin augustus scannen, helaas niet drachtig. Nog een keer swappen, nog steeds nokvol met bacteriën, maar nu andere dan de eerste swap. Gespoeld en besloten merrie dicht te zetten. Eerstvolgende natuurlijke hengstigheid afwachten en kijken of ze schoon is. Eind augustus hengstig, helaas nog steeds vuil, weer gespoeld, maar ook sperma besteld bij Lauw van Vliet, dus toch ook geinsemineerd...
September, geen drachtige merrie, en nog niet schoon
Gespoeld en opgehaald om dichter bij huis te hebben.
October, nog niet schoon, nogmaals gespoeld, nog steeds dicht genaaid.. In overleg met arts besloten om in het voorjaar weer te beginnen.
Wat nu? En vooral waar/hoe/wanneer/met wie????????
Ik wil eerst kijken of ze wat makkelijker hengstig wordt en dan wil ik haar laten swappen, gebeurd dat aan huis? Ik ben nu elke keer naar de kliniek gereden...