Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tilmar schreef:Dat zal inderdaad niet gaan lukken. Maar als je een hele leuke hengst hebt en iemand wil daar graag een veulen van, dan kan dat natuurlijk wel. Het veulen krijgt dan alleen geen papieren. Zo'n veulen zal lastig te verkopen zijn, maar als je het zelf wil houden is dat geen probleem.
Tilmar schreef:Klopt, mee eens!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de TS precies wil. Waarom ze denkt dat haar hengst ergens goedgekeurd zou worden.
mandylfmarca schreef:Tilmar schreef:Klopt, mee eens!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de TS precies wil. Waarom ze denkt dat haar hengst ergens goedgekeurd zou worden.
Ik denk dat niet, ik wou er gewoon wat informatie over.
mijn nu bijna 2 jarige hengst staat bij nfjps ingeschreven (geen idee trouwens wat de afkorting is?)
en kan achter de papieren/stamboom komen van me hengst, zn vader en moeder staan hier namelijk niet gek ver vandaan, het enige het is een heel gedoe willen we aan de papieren komen, en ik vroeg me gewoon af of ik hem niet zo papierloos erheen kon brengen.. of dat ik echt alleen met papier hem ernaartoe kon brengen, het is een raar en lastig verhaal..
maar er zijn al wel mensen die evt een veulen van hem zouden willen mits hij een hengstenkeuring doorkomt...
daarom vroeg ik me af heeft het nut voor me om hem zo naar de keuring te doen, of moet ik eerst aan zn papier komen?
Nicole schreef:mandylfmarca schreef:
Ik denk dat niet, ik wou er gewoon wat informatie over.
mijn nu bijna 2 jarige hengst staat bij nfjps ingeschreven (geen idee trouwens wat de afkorting is?)
en kan achter de papieren/stamboom komen van me hengst, zn vader en moeder staan hier namelijk niet gek ver vandaan, het enige het is een heel gedoe willen we aan de papieren komen, en ik vroeg me gewoon af of ik hem niet zo papierloos erheen kon brengen.. of dat ik echt alleen met papier hem ernaartoe kon brengen, het is een raar en lastig verhaal..
maar er zijn al wel mensen die evt een veulen van hem zouden willen mits hij een hengstenkeuring doorkomt...
daarom vroeg ik me af heeft het nut voor me om hem zo naar de keuring te doen, of moet ik eerst aan zn papier komen?
Hij heeft dus geen stamboek papier. Dan hebben de ouders waarschijnlijk ook geen papier anders zou dit wel erbij zitten, of vader was/is geen goedgekeurde hengst.
Meid wees slim en haal niet onnodige kosten op de hals, het kost namelijk bakken met geld (inschrijven, klaarmaken ect) plus je hengst wel HEEEL spectaculair moet zijn om door alles heen te komen al zou hij wel papier hebben er zijn al zoveel hengsten..
Is het NFjPS geen fjorden stamboek?
Ben benieuwd naar een foto.
het lijkt me allemaal supertof om mn ventje te zien als goedgekeurde, maar als het me zoveel gaat kosten gaan denk ik toch wel zn ballen eraf..
zo te zien echt geen fjord!
Peterina schreef:Misschien geen Fjord maar het Fjord Stamboek schrijft wel paarden en ponies die geen afstamming hebben in zodat er die wel aan een paspoort kan komen. Omdat deze geen stamboek dieren zijn die ergens anders ingeschreven kunnen worden staat altijd bij de ouders 'onbekend'.
, en mag hopen meer mensen niet....
(Mits hij totilas heet uiteraard haha)