Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Op de website www.nl-paardenpaspoort.nl van het PVV staan alle erkende stamboeken en paspoortuitgevende instanties vermeld. Wanneer je een paspoort hebt van het Europees Stamboek, neem dan telefonisch contact op met de afdeling I&R van de KNHS op 0577 408 230.
detos240 schreef:zou niet weten waarom je niet met je paard de weg op mag. Heb zelf ook enige papierloze en staan ingeschreven bij KNHS geen probleem hoor!
4ever2day schreef:Halllo Bokkers,
Ik was vandaag eens op het internet aan het zoeken naar het Stamboek waar mijn paard bij is ingeschreven.
Nou vond ik dus dat het Europees Stamboek (ES) waar mijn paard bij is ingeschreven, niet als erkend stamboek wordt gezien,
en ik dus niet met dit paspoort met haar over de openbare weg mag.
Hier even de link: http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=228& ... =&ppCatID=
Nou zal dit voor mij betekenen dat ik haar moet overschrijven naar een ander stamboek?
Weet iemand hoe en of ik me dan moet uitschrijven en opnieuw inschrijven?
En is het mogelijk om haar in te schrijven bij het KWPN als ik alleen weet dat haar vader een KWPN is, en de andere helft onbekend?
Alvast bedankt!
Peterina schreef:Denk dat de TS niet een 'sport' paspoort (Equipas) wil maar een Stamboek paspoort waar de afstamming in vermeld staat.
Peterina schreef:Lezen is een kunst.
Zij geeft aan 'of het mogelijk is' en natuurlijk is het mogelijk, alles is mogelijk als je ervoor betaald.
En zoals ik al eerder voorstelde ... als ze laat weten over welke hengst dat het gaat, dan kan er bekeken worden wat haar opties zijn mbt tot welke stamboek.
janderegelaa schreef:Peterina schreef:Lezen is een kunst.
Zij geeft aan 'of het mogelijk is' en natuurlijk is het mogelijk, alles is mogelijk als je ervoor betaald.
En zoals ik al eerder voorstelde ... als ze laat weten over welke hengst dat het gaat, dan kan er bekeken worden wat haar opties zijn mbt tot welke stamboek.
Begrijpend lezen is nog veel moeilijker blijkbaar. Ze vraagt of ze kwpn in kan schrijven als ze alleen de (kwpn) vader weet. M.a.w. ze overweegt die mogelijkheid.