Hoe fokker vinden van mijn paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merries

Hoe fokker vinden van mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 21:48

Beste bokkers,

Ik zou dus heel graag de fokker vinden van mijn Deense warmbloed merrie vinden. Gewoon om ze eventueel te kunnen mailen of een brief te schrijven omdat ik het leuk zou vinden als ze me wat kon vertellen over hoe mijn paard vroeger was, wat ermee gedaan is, foto's van haar als veulen, foto's van de moeder etc...
Mijn merrie heeft Deense papieren en het adres van de fokker stond erop. Ik heb hier een brief naar geschreven maar deze is terug gekomen met een stempel erop die erop wees dat ze verhuisd is...
Haar naam is Susanne Nikolajsen
Haar oud adres is Tværsigevej 4 8963 Auning, Denemarken.
Ik zat dus vast. Op een dag was ik weer aan het researchen op het internet en vond ik een veulen van mijn merrie 'Casilca', alsook het veulen van die merrie, 'My'.
Van de eigenaar van My stonden er gegevens bij dus heb ik die een brief geschreven. Ik was heel blij toen ze mij terug mailde met foto's van de kleindochter van mijn merrie. Jammer genoeg had zij geen contact meer met de fokker van haar paard en was die ook verhuisd... Anders had ik die fokker nog kunnen contacteren en kunnen vragen naar de fokker van casilca en dus misschien ooit de eigenaar van mijn merrie waardoor ik ook misschien bij de fokker van mijn merrie zou terecht komen...
Het spoor loopt dus terug dood...
Moesten jullie toch nog een idee hebben hoe ik verder kan zoeken of jullie hebben ervaring met dit soort dingen, zou het leuk zijn het met mij te delen! :)

Even in het kort:
Mijn merrie: Cherie http://www.sporthorse-data.com/d?i=10710087
Fokker van mijn merrie: Susanne Nikolajsen, is dus verhuisd...
Veulen van mijn merrie: Casilca
Fokker van veulen van mijn merrie: Lena Hagen
Veulen van Casilca: My
Fokker My: Eva Andersson
Eigenaar My heb ik dus gecontacteerd

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:35

Je kan es proberen bij het stamboek?
Als de fokker nog steeds actief is in de fokkerij zullen er wel veulens geregistreerd worden lijkt mij.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:45

Op Facebook kom je de naam wel tegen. Misschien allemaal een berichtje sturen? :)

merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 12:57

covergirl schreef:
Je kan es proberen bij het stamboek?
Als de fokker nog steeds actief is in de fokkerij zullen er wel veulens geregistreerd worden lijkt mij.

Maar mogen die wel zo'n informatie vrijgeven?

Gelbrich schreef:
Op Facebook kom je de naam wel tegen. Misschien allemaal een berichtje sturen? :)

Heb ik al gedaan. Heb ze allemaal een bericht gestuurd en geen een dat ook maar antwoord...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:02

Brutaal zijn en "aan de bewoners" ( in het Deens uiteraard ;) ) op haar oude adres een briefje sturen met de vraag of ze wellicht weten waarheen Susanne verhuisd is ?

merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 13:09

Shirley schreef:
Brutaal zijn en "aan de bewoners" ( in het Deens uiteraard ;) ) op haar oude adres een briefje sturen met de vraag of ze wellicht weten waarheen Susanne verhuisd is ?

heb ik ook aan gedacht maar moesten ze dat geweten hebben, zouden ze vorige keer geantwoord hebben lijkt me? en niet gwn mijn brief laten terugsturen...

Shirley

Re: Hoe fokker vinden van mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:10

Dat kan de post toch gedaan hebben ?

Vroeger hadden ze hier ook stickertjes met "naam en adres komen niet overeen" of zoiets ... dus misschien heeft je brief hun deur niet eens bereikt ...

Gewoon nog een keertje proberen, maar dan zonder een specifieke naam erop :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:14

post doet dat alleen als er de huidige bewoner aangeeft dat ie terug moet :)

op namen letten ze volgens mij alleen nog in Duitsland.

En anders idd een brief sturen ZONDER naam aan dat adres met je uitleg :)

merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 13:16

Shirley schreef:
Dat kan de post toch gedaan hebben ?

Vroeger hadden ze hier ook stickertjes met "naam en adres komen niet overeen" of zoiets ... dus misschien heeft je brief hun deur niet eens bereikt ...

Gewoon nog een keertje proberen, maar dan zonder een specifieke naam erop :j

Ja, zou kunnen idd :)
Alleen heeft het een maand geduurd voor ik mijn brief terugkreeg... is dat niet wat lang als de post hem gwn heeft terug gestuurd? Ik denk dat ie gwn lang bij die mensen heeft gelegen en dat ze em dan trg nr de post hebben gebracht ofzo...
Het duurt toch geen maand om denemarken te bereiken? De brief naar de eigenaar van My in zweden was er op nog geen week, die antwoorde na enkele dagen al via mail...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:27

Als ze net zo vlot zijn als TNT ;)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:07

Nog niets gevonden Anais?

Je zou misschien de bevolkingsregister kunnen 'aanschrijven' maar ik weet niet in hoever deze dit informatie gaan vrijgeven. Daar moet normaal de nieuwe adres in staan.
De Stamboek aanschrijven zal geen zin hebben omdat deze ook waarschijnlijk alleen de laatste adres hadden toen ze haar handtekening nodig hadden voor het overschrijven van eigenaar (heel in begin van onze zoektocht). Maar natuurlijk kan je het altijd proberen, misschien heeft zij nog paarden.

Wat je ook kan doen is een melding plaatsen op de paardenforums of een berichtje in de locale krant (van de laatste adres) ... kan altijd in het engels. Misschien zien dan familie, vrienden of kennissen van de fokster het bericht.

merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 18:58

Peterina schreef:
Nog niets gevonden Anais?

Je zou misschien de bevolkingsregister kunnen 'aanschrijven' maar ik weet niet in hoever deze dit informatie gaan vrijgeven. Daar moet normaal de nieuwe adres in staan.
De Stamboek aanschrijven zal geen zin hebben omdat deze ook waarschijnlijk alleen de laatste adres hadden toen ze haar handtekening nodig hadden voor het overschrijven van eigenaar (heel in begin van onze zoektocht). Maar natuurlijk kan je het altijd proberen, misschien heeft zij nog paarden.

Wat je ook kan doen is een melding plaatsen op de paardenforums of een berichtje in de locale krant (van de laatste adres) ... kan altijd in het engels. Misschien zien dan familie, vrienden of kennissen van de fokster het bericht.

Hi Peterina,

Het spoor loopt idd nog altijd dood...
Het bevolkingsregister aanschrijven kan ik mss idd proberen!
Ik dacht ook dat het stamboek de nieuwe gegevens mss niet zal hebben.
Ik heb op een deens paardenforum berichten geplaatst en menig mensen hebben proberen helpen maar komen ook niet verder. We hadden een telefoonnr van Susanne gevonden maar die was nog van haar oud adres...en dus hebben we er niet naar gebeld, ook omdat ik geen deens kan en bang ben dat ze niet goed genoeg engels zullen kunnen.
Ik krijg zoveel hits als ik susanne nikolajsen intyp... heb er al veel van berichten gestuurd maar krijg geen antwoord.
Heb wel keuringsresultaten gevonden van paarden van Eva Andersson maar er staan gegevens bij van de fokster zelf..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:32

Even navragen of ze in Denemarken oude telefoonnummers niet meenemen, dat is in Nederland (binnen de regio nl. wel het geval). De meeste Scandinavische kunnen uitstekend Engels en ach misschien iemand op dat Deense forum die voor je wil bellen?

merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 22:45

Ik ga gwn alles proberen.
Bellen naar dat nummer, schrijven naar de nieuwe inwoners van dat adres, schrijven naar het volksregister, schrijven naar het deense warmbloedstamboek...

den_haze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:46

Hallo, dit is de eerste maal dat ik blokt .nl gebruik .Dus mocht ik verkeerd zitten moeten jullie het mij maar zeggen .
Ik ben net eigenaar geworden van een fantastisch mooie nrps pony een npa pony .Deze pony heeft dus arabisch bloed .Ik vraag me nu af hoeveel perecent arabisch bloed erinzit .
Wat ik ook zoek is informatie en foto s van de hengst Milton ( ook npa pony )
haar moederis flower en dit is een neron ( ook npa )
ik vind niks terug over deze pony s en had graag verdere info gevonden of ze ook fokgericht wat waard is .

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:41